Jag köpte en skiljetrafo av märket Terminator DT för 6-7 år sen och vid köptillfället fick jag rådet att för att få ut mesta möjliga ur trafon
så skulle jag koppla om den så den drevs med trefas ström. Sagt och gjort ringde elektrikern så han fick göra jobbet det jobbet gick riktigt bra
jag hade en ledig grupp i centralen så det var inte så krångligt.Kopplade upp riggen och resultatet lät inte vänta på sig jag fick allt det där som man kan
förvänta sig av en sådan åtgärd rent ljudmässigt. Men sen efter några veckor började problemen just då kopplade jag inte ihop det med skiljetrafon
utan trodde det var ett fel i anläggningen jag fick ett ljud som var hårt och dissat och som var riktigt otrevligt att lyssna på
Så här höll det på vissa veckor lät det riktigt bra och man var nöjd med ljudet och helt plötsligt så förändrade sig ljudet igen och blev dåligt.
Ett tag innan jag köpte trafon så hade jag köpt en begagnad cd-spelare och låtit Stridbäck bygga om den till ett drivverk+att jag köpte hans dac.
Jag trodde felet låg här så Matias fick gå igenom apparaterna igen utan att hitta något fel så då fick jag gå vidare i felletandet i resten av anläggningen.
För att göra en lång historia kort och med många byten av apparater och flera år senare satt jag och pratade med Christer på forumet så tyckte han efter
mina långa förklaringar på problemet att jag skulle kolla det här med strömförsörjningen han frågade hur jorden var kopplad i centralen och det visste jag ju inte
men jag förmodade att det var riktigt kopplat.Den natten låg jag och funderade på det här och var nästan övertygad om att det var här problemet låg allt annat
var ju redan provat så på morgonen tog jag på mig arbetskläderna och gick ner i torpargrunden under huset helt sonika klippte jag jordkabeln och körde ner
ett kopparspett i backen och kopplade på jorden här, fort upp i lyssnings-rummet och startade igång anläggningen och satte mig att lyssna.
Haksläpp jag satt helt förtrollad kan detta vara möjligt nu hade jag allt och det hårda och dissade ljudet var som bortblåst.Nu har jag lyssnat på musik
i en vecka och bara plöjt igenom alla mina skivor och som har blivit som nya alla låter annorlunda med ett ljud som man bara får välbehag av.
Behöver jag säga att jag är väldigt lycklig just nu.