Tack för välkomnandet! Det värmer!
Jag har också fått uppfattningen att T+A är ett mycket välrennomerat
och seriöst företag med teknik i framkanten.
Dessutom så är maskinerna "lagom" stora och väldigt snygga, speciellt
i silver! Ska försöka mig på att lägga in bilder vid tillfälle då jag märkt att
många här verkar att uppskatta det! Inklusive jag själv!
Du missförstod mig nog lite när jag skrev att min Densen B-110 inte
var tillräckligt bra för mina Vienna. Jag tycker väldigt bra om ljudet från
Densen ihop med Vienna men tror knappast att en förstärkare för 12.500:-
kan göra högtalare för nästan 40.000:- full rättvisa. Klangkaraktären
är toppen men jag vill ha "extra allt"!
Dessutom har tydligen Vienna BCG en impedans-dip till 2.83ohm vid 90hz.
Så lite extra kvalitets-watt vid låga ohm skadar nog inte...
B-110 ska ge 120w/4ohm medan T+A A1560 ska ge 280w/4ohm, nominellt.
Rejäl skillnad men det syns tyvärr också på prislappen...
Jag tror att kombinationen Vienna BCG (som med största sannolikhet blir
mina sista högtalare) och T+A-elektronik blir riktigt bra!
Fortsättning följer!
Mvh Anders
QUOTE (Bebop @ 2009-12-15 22:06 )

Hej Limpansson,
Välkommen till Euphonia. Du kommer snabbt in i gängorna här. Det är bara att läsa, svara, kommentera och slänga in lite nya trådar, gärna med bilder.
Jag har inte hört så där jättemycket på T+A men jag läser en hel del hifi-press. Även om man alltid skall ta tidningarna med en liten nypa salt, så tillhör T+A ett av dom märken som får respekt och bra omnämnande både i t ex Tyskland och England. Jag har bott i Kanada, och där var dom ganska väl representerade som ett exklusivt märke från Euoropa. De ser ut att vara byggda som stridsvagnar och med ordning och reda på kretskorten. Vad jag förstått av Audio Concepts inlägg så ligger de också långt framme med ny teknik typ streamers och liknande. Kolla in Audio Concepts hemsida.
Vienna acoustics BGC har jag hört en hel del, framför allt tillsammans med Primares numer utgångna effektsteg. Dom har en varm och mycket musikalisk grundton som jag tror mår bra av en bra transistorförstärkare. T+A kan kanske vara lösningen. Mitt tips är att Du försöker låna hem eller tar kontakt med någon av återförsäljarna. Det som kan göra mig något tveksam är att Du säger att Densen inte gör dom full rättvisa. Mina förutfattade meningar säger mig att de kan ha likartat ljud som T+A, men det är inget jag kan belägga.
Om Du inte är nöjd, så kan det ju vara högtalarna du inte trivs med?