QUOTE (HighEnd-Perra @ 2009-12-13 03:52 )

Hej!
Jag tänkte att jag skriver här,
istället för att starta en ny tråd
Någon här som har testat Sonus Faber
med Primare elektronik? Jag har både
Primare I30 och Bladelius Tyr till mina
båda anläggningar men funderar på att
byta ut mina högtalare till den ena stereon
mot något annat. Det skulle vara kul att
veta om någon här har testat med Primare?
Jag skulle också vilja veta vad ni tyckte?
Har hört att Liuto skall passa med Bladelius
elektronik men jag har aldrig frågat AudioNord
om just Primare och Sonus Faber.
Någon som vet?
Tacksam för svar!
Mvh Perra
Hej Perra!
Ludwig på Audionord här. Jag vet ju, så då är det väl bra om jag svarar. Varje år åker vi till CES i januari. Där träffar vi Sonus Faber. I USA importeras Sonus Faber av Sumiko, som även är generalagenter för Primare. De ställer som regel ut i en riktigt stor svit. Förrförra året var det Elipsa som drevs av det stora Primare-slutsteget. Det var en absolut helgjuten kombination, som fick många av besökarna att verkligen haja till. Kombinationen korades till Second Best at the Show, oavsett pris. Ganska coolt, med tanke på att det visades mångmiljonssystem på mässan.
Vi har även ett flertal kunder som sitter med Primare/Sonus Faber-kombinationer av olika slag. Generellt kan man säga, att ju högre upp i modellserierna du kommer inom Sonus Faber, desto större nätdel behöver förstärkaren ha. Liuto är rätt lätta att driva. Guarneri vill ha ordentligt med kraft, däremot.
Tips: Läs senaste numret av tidningen som skriver om hemmabio i Sverige: Där är ett fabriksreportage från Sonus Faber, skrivet av Marcus Boman. Mycket matnyttigt och intressant!