QUOTE (calle_jr @ 2010-05-24 20:32 )

Jag kan egentligen bara uttala mig om den kompletta förändringen med allt utom QX4.
JPS (liksom andra nätisar) har en tendens att ge en kantig inledning för att rundas av eller sätta sig efter ett par veckor. Det var väldigt tydligt här.
Jämfört med tidigare har anläggningen fått lite mer
Nordost-karaktär om det nu är en bra beskrivning. Mer fritt blås kan man säga.
Det saknas inte bas och det låter allt annat än komprimerat. Det ska dock bli intressant att höra hur det blir med QX4 ihop med slutstegen.
Men jag är inte speciellt orolig för QX4 eftersom den (till skillnad från integrerade strömrenare/nätlister) är flyttbar till serie eller parallellkoppling.
En lustifikation är att PS Audio Noise Harvester blinkade som tusan de första dagarna, för att numera endast blinka då och då. Kanske nå'n radioamatör eller liknande har en trovärdig förklaring på det
ps. Tänk på att JPS Power AC In-wall inte passar till alla kontakter. Jag har använt Oyaide C-004, Furutech FI-E38 och FI-28.
Intressant Calle!
JPS-kabeln intresserar mig!
Har visserligen en "dedicated line" i form av en vanlig EKLK 2,5 X 3 som via en Wattgate-kontakt går direkt in min QX4 som i sin tur levererar till en Nordost Thor. Förbättringen med kabeln var en påtagligt snabbare transientförmåga och dynamik. Skulle JPS:en möjligen förbättra ytterligare? Säkringshållaren Klangmodulen kommer att införskaffas det har jag redan bestämt. Alla småtweaks som går i rätt riktning bejakas.
Har sedan från Thoren kopplingar till komponenterna via Nordost Vishny-kablar. Behöver dock ytterligare uttag till mina MF
Supercharger 750 och har därför en nätlist av okänt fabrikat till vilken en Nanotec-kabel är kopplad. Kanske en QB skulle ge ytterligare lite?
Jag har efter Matts akustikbehandlingar fått en mycket tydligare och distinktare bas, som jag naturligtvis kan förbättra ytterligare. Men något mer tillskott i diskanten skulle nog inte sitta i vägen. Gillar det mörkholografiska men förutsätter att det finns mer att ge i diskantväg.
När du skriver att QX4 går att parallell och seriekopplas antar jag du menar att de kan sättas in på olika ställen i systemet eller?
Calm