Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Wanted ..........
Euphonia Audioforum > Euphonia Forum > Euphonia Hififorum
Volger
Som den Vintage fantast jag är så har jag just köpt ett Kenwood Monoblock, efterom man behöver två monoblock för att kunna spela i stereo ¨å chansar jag och frågar här om någon har en aning om vart det andra befinner sig eller vad vad som har hänt med det.

Monoblocket köpte jag hos Rehifi och det är ett Kenwood L-08M från början av 80-talet.

Det är svensksålt och jag antar att det inte var så många som blev sålda här i sverige så om någon vet något omvart det andra kan befinna sig i nutid eller om någon har något gammalt minne av dom här monoblocken i sverige så är jag väldigt intreserad av all infomation icon_smile.gif

Mvh Marcus

eliot
Jag var riktigt förtjust i designen på L-08C/L-08M när de testades i tyska tidningar i början på 80-talet icon_smile_tongue.gif

- men en ouppnåelig dröm icon_smile.gif
Volger
Gör ett försök att posta en bil där man ser Monoblocket nere till Vänster icon_smile.gif

Volger
Var det att dom var ovanliga eller var det priset som gjorde dom oupnåliga för dig Eliot? icon_smile.gif

Måste ha varit kul att få se alla dom grymma sakrena från slutet av 70-talet och början av 80-talet när dom kom som nya, själv har jag mina minnen från slutet av 80 och början av 90 talet icon_smile.gif

Denon Poa-6600m 1000watt har jag för mig dom skrev i hifimagasinets tidning icon_smile_wink.gif

//Marcus
eliot
Jag kommer ihåg att försteget L-08C hade en urläcker display och motorstyrd potentiometer mm - och jag har alltid gillat modern design icon_smile_tongue.gif

- jag kommer inte ihåg vad den kostade men det var i varje fall mer än vad jag tänkte betala....

Smaken är ju som baken men jag tyckte annars att Kenwoods apparater var fula som stryk, L-01T undantaget icon_smile_wink.gif
Bebop
QUOTE (eliot @ 2009-09-30 22:31 ) *
Jag kommer ihåg att försteget L-08C hade en urläcker display och motorstyrd potentiometer mm - och jag har alltid gillat modern design icon_smile_tongue.gif
- jag kommer inte ihåg vad den kostade men det var i varje fall mer än vad jag tänkte betala....

Jag vet inte vad dessa kostade, men föregångarna L-07M (150") och L-09M (300W) kostade 4,500:- respektive 6,500:- per styck 1979. Tillhörande försteg L-07C gick lös på 5,300:-. Momsen var då 20,63 %. Det var många slantar då. Som jämförelse kostade t ex amerikanska GAS Ampzilla (200W) 8,800:-a men då fick man ju 2 kanaler, Accuphase P-250 kostade 5,600:-
eliot
Jag köpte det snyggaste slutsteget av dom alla, pyramiden Yamaha B6, 1982 och det kostade då 2700 DM medan Accuphase P-400 - som enligt test var klart sämre - kostade 5350 DM enligt test i Stereoplay April 1981. Jag bodde utomlands då och har inte koll på vad en DM var värd då icon_smile_wink.gif
Ekman
QUOTE (Bebop @ 2009-09-30 22:57 ) *
Som jämförelse kostade t ex amerikanska GAS Ampzilla (200W) 8,800:-a men då fick man ju 2 kanaler, Accuphase P-250 kostade 5,600:-

Accuphase P-250 ägde jag ett för ett par år sen, väldigt trevligt slutsteg som står sig ganska bra även idag.
Hasse
QUOTE (Bebop @ 2009-09-30 22:57 ) *
Jag vet inte vad dessa kostade, men föregångarna L-07M (150") och L-09M (300W) kostade 4,500:- respektive 6,500:- per styck 1979. Tillhörande försteg L-07C gick lös på 5,300:-. Momsen var då 20,63 %. Det var många slantar då. Som jämförelse kostade t ex amerikanska GAS Ampzilla (200W) 8,800:-a men då fick man ju 2 kanaler, Accuphase P-250 kostade 5,600:-

L-07C/L-07M kommer jag ihåg som något ouppnåeligt, fick nöja mig med en Yamaha C4/M4 kombo för ca 8.000 tillsammans.
Som ytterligare en jämförelse kommer jag ihåg att Quad 63 kostade ca 15.000 när de kom ut i början av 80.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.