QUOTE (Kent_n @ 2009-09-15 11:26 )

Sätta solcellerna på fönstren mot den sida som är mest soligt, mörkt i lgh men va f-n, lite får man offra.Man blir även på glatt humör sftersom man endast kan spela när det är fint väder, molnigt väder..vem vill då lyssna på musik...
Problemet med att få ut 5V uppkommer som sagt bara vid solsken, om man inte laddar upp ett stort antal batterier för att lagra strömmen, undrar om det funkar med bilbatterier ?
Om man använder batterier kan man lika gärna ladda upp dom på natten med det vanliga elnätet. Vilka batterier ger bäst ljud?
QUOTE (Kent_n @ 2009-09-15 11:26 )

Varför inte bara köpa en strömrenare i ngn välsorterad HiFi affär ?
Jag har provat PS Audio HC UO, Quintet, tre stycken P300 Power Plant och två stycken Premier Power Plant. Men power plantarna ger ifrån sig distortion...den enda anledningen dom var bra var pga av MultiWave funktionen som färgade ljudet så det lät mer realistiskt än sinewave. Men jag har funnit att Virtual Dynamics Judge strömkabel ger samma färgning av ljudet som MWave funktionen av Premier Power Plant, det ger blåare ljud; mer separation, snabbhet och detaljer. Virtual Dynamics Genesis strömkabel ger grönt ljud, det är mjukt som silke men ingen snabbhet, svärta eller separation. Batteri lät lika bra som 3 stycken Genesis kablar + Quintet + Premier med Sinewave. Den enda anledningen jag inte använde batteri var för att jag ville ha MWave funktionen. Jag använder just nu Judge strömkabel + Acoustic Revive RTP-4, det låter som MWave signaturen men också bättre än batteri! Större och snabbare bas än batteri! Jag har inte provat att ha batteri före Judge kabel, det kommer bli intressant.
P300 Power Plant

Premier Power Plant

Judge

Judge och Genesis

Acoustic Revive RTP-4