10 kronor för denna skiva måste vara ett fynd...finns nog de som skulle tänkas ge lite till...
Klassiker som denna skall naturligtvis hanteras varsamt, (som all annan Hifi) och skyddsplast skall behållas på så länge det går! Man ser på denna skiva att skyddsplasten verkligen gör skäl för namnet!
Skivan är utgiven 1975. Graverad av Europafilm och pressad av Toolex. Arbetgruppen bestod utöver Gunilla Jansson och Per Wallin ifrån institutet även utav Kjell Stensson ifrån Sveriges Radio, Bo Rydin ifrån Rydin Elektroakustik AB, Stig jacobsson från Thorn Fergusson Radio AB och Lennart Lindblad ifrån Konsumentverket.(!) Producent för utarbetandet var Håkan Sjögren ifrån Sonoconsult Håkan Sjögren AB.
Skivan är framtagen med tre huvudsyften. Det första är att ge oss lite ”praktisk” erfarenhet av olika fel och störningar som kan uppstå på vägen ifrån instrument till återgivning. Det andra är som jag tidigare nämnt vara ett hjälpmedel för att hitta ”rätt”, eller hem, och det sista att hjälpa oss att installera vår anläggning korrekt.
Skivan består som så många andra skivor av två sidor…

, fast här skiljer sig sidorna åt mer än vanligt. För varje avsnitt på skivan finns i konvolutet, som är som en folder, lite info och kommentarer om spåren. Återkommer mer då jag lyssnar på spåren för visst ser det väl ut som att skivspelaren bjuder in klassikern för lite spisning?

Men innan vi gör spelaren glad så måste vi titta på baksidan av konvolutet med.

Även här är som synes massa info…men mer i form utav reklam

Vi ser att StereoHifi-handboken 1976, som Arcam skrev att han hade, omnämns samt den faktabok om ljud som jag skrev om tidigare.