Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Vad vet ni om Intelligent Sound?
Euphonia Audioforum > Euphonia Forum > Euphonia Hififorum
Robin
Idag ramlade jag av en händelse in på IS i kungsängen.

Jag blev väldigt trevligt bemött och fick sedermera en demo av is8 pro. Jag tyckte det lät fenomenalt. De kändes oerhört neutrala men kanske lite svaga på basåtergivningen.
Detta Intresserade mig stort och jag blev ju självklart nyfiken på IS.

Detta leder ju då till frågan, Vad vet ni om IS?

Läste på faktiskt.se där de i någon mån försökte jämföra mot Ino:s skapelser. Ino verkar ju dock ha en betydligt mycket större fanclub att tillgå.
Käera
Lyssnade på IS för ett par år sedan både på stora systemet med dubbla basar o IS6 hos Hifibörsen,lyssnade sedan på IS8 hos Petter har liknande upplevelser som du,det stora är en helt annan sak,ett tydligt ljud med detalj skärpa,kändes lite speciella,tycker själv om mer värme men det kan man ju ev ordna med förstärkare..
Robin
QUOTE (Käera @ 2009-03-31 16:08 ) *
Lyssnade på IS för ett par år sedan både på stora systemet med dubbla basar o IS6 hos Hifibörsen,lyssnade sedan på IS8 hos Petter har liknande upplevelser som du,det stora är en helt annan sak,ett tydligt ljud med detalj skärpa,kändes lite speciella,tycker själv om mer värme men det kan man ju ev ordna med förstärkare..

Nu har jag smält mitt första lyssningintryck lite och vid närmare eftertanke så var mellanregistret helt fenomenalt. Jag är lite nyfiken på hur dessa skulle låta med en sub från någon hyfsad tillverkare.

plundin
Det finns en del bakgrinsinfo i denna tråd på HiFi-Forum : Intelligent Sound

Själv har jag inte hört nån IS högtalare av senaste snitt..

/ptr
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.