Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Nu kan ingen tvivla, Vinyl ÄR bättre än CD
Euphonia Audioforum > Euphonia Forum > Euphonia Hififorum
Schill
Vinyl bättre än CD
gcs
Jag ställer mig skeptisk. Jag tycker inte att han utför jämförelse testet på rätt sätt. Så jag är skeptisk.
Matrixen
veckla ihop en vinyl 7:A o klämma in i CD-spelaren kanske icon_smile_big.gif
conan
Knölar man in en vinyl i cd-spelaren blir det nog inte annat än helt tyst.

Jag föredrar tystnad med vinyl i en cd-spelare framför skrapande oljud med en cd på en vinylspelare.

Slutsats: Vinyl låter bättre än cd. icon_smile_big.gif
Björn-Ola
Jag tycker iallafall att vinyl återger dammknaster på ett mer realistiskt sätt än cd.
Kent_n
Tycker nog inte att man generellt kan utse en segrare, beror på inspelningar o utrustning.

Lyssnade på en skiva hos audio consept, där kostade vinylsvarven 144000 kr, lät det bra, gissa om. Har även lyssnat på samma skiva på cd på en spelare för 160000 lät det bra, kunde inte utse en segrare.

hemma hos mig har jag en hyffsad skivspelare med hyffsad pickup o.dyl, samt en bra i mitt tycke cd spelare. En cd jag lyssnade på trodde jag att diskanten i högtalarna gått sönder..visade sig vara en urusel inspelning, men jag har även hört vinyl som låter lika hemskt..Beror mkt på inspelningar o utrustning anser jag
Käera
Humor är aldrig fel icon_smile_wink.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.