Hade en tid under sommaren lyssnar in mig mycket på enstaka plattor eftersom jag utvärderade olika delar i min anläggning. Jag visste precis var allt i ljudbilden skulle vara. Särskilt en Red Hot Chili Peppers låt där gitarrerna börjar tydligt i ena kanalen innan det fyller på i andra.
Kommer till en polare och lyssnar på samma låt. Va! Gitarren från andra kanalen. Han måste ha kopplat fel är ju den instinktiva reaktionen.
Men nej!
Väl hemma ser jag att jag kopplat fel. Det är inte alltid lätt att koppla rätt i blindo med armarna famlande in bakom prylarna och få tag i rätt kabel och räkna in och utgångar och känna sig fram.
Kommer till en polare och lyssnar på samma låt. Va! Gitarren från andra kanalen. Han måste ha kopplat fel är ju den instinktiva reaktionen.
Men nej!
Väl hemma ser jag att jag kopplat fel. Det är inte alltid lätt att koppla rätt i blindo med armarna famlande in bakom prylarna och få tag i rätt kabel och räkna in och utgångar och känna sig fram.
Jaha där ser man!
Kör alltid för säkerhetsskull Stereophiles Testplatta 3. Har både spår för kanal och fasning, plus lite annat smått och gott även i musikväg.
Finns att beställa hos Svalander. Finns ett spår med piano med Chick Corea som bara den är värd hela plattan.
Calm