Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Akai
Euphonia Audioforum > Euphonia Forum > Euphonia Nostalgiforum
Kent_n
jag hade en Akai rullbandspekare med stora band för en herrans massa år sedan, lät riktigt bra. har för mig att dom var ganska stora på rullbandspelare.

I mina ögon verkar det som Akai försvunnit helt från HiFi himelen.

Är det någon som vet om dom fortfarande finns kvar o om så är faller i vilken form, tungt eller typ elgiganten ?

tacksam för svar..
Jörgen_G
QUOTE (Kent_n @ 2008-12-30 22:28 ) *
/.../
Är det någon som vet om dom fortfarande finns kvar o om så är faller i vilken form, tungt eller typ elgiganten ?
/.../

Jag har sett en och annan pryl av dem på senare år - men det var ett tag sedan. Vill minnas att det senast var en lågt prissatt DVD/VCR-kombo på SIBA i början på 2000-talet. Att de gått den lätta vägen verkar för övrigt bekräftas av Akais hemsida.

icon_smile_disapprove.gif /Jörgen G

PS
Efter litet botaniserande på hemsidan verkar de inte ha någon distribution i Sverige. /DS
Kent_n
QUOTE (Jörgen_G @ 2008-12-30 22:58 ) *
Jag har sett en och annan pryl av dem på senare år - men det var ett tag sedan. Vill minnas att det senast var en lågt prissatt DVD/VCR-kombo på SIBA i början på 2000-talet. Att de gått den lätta vägen verkar för övrigt bekräftas av Akais hemsida.

icon_smile_disapprove.gif /Jörgen G

PS
Efter litet botaniserande på hemsidan verkar de inte ha någon distribution i Sverige. /DS

Det verkar som dom inte har någon ren HiFi typ 2 kanal kvar...däremot bil, tv, tv-system, och övrigt för hemmet
Timbre™
Kanske teknikerflykt till tyngre bolag, ungefär samma som Kenwoods öde... icon_smile_question.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.