QUOTE (Stridbeck @ 2008-11-04 23:21 )

Det kanske helt enkelt inte passade i Timres system med en moddad CD, eller så hade han så sopiga prylar i övrigt att det inte hjälpte att modda CD:n.
Det handlar nog en del om psykologi åxå. För mig är Accuphase inget annat än fina lådor med mediokert innehåll, men vissa tycks tro att de kommer från himlen. Och visst är det en hädelse att modda prylar från himlen, inte kan det bli bra.....
Otroligt oprofessionellt uttryckt tycker jag.
Men du är inte den första som kastar sten i växthuset.
Har märkt att det börjat bli lite väl mycket "sandlåda" här på forumet, folk tar till rätt grova, ovidkommande uttryck och jag tycker att det är trist och opassande.
Jag kommer ihåg ett par hornhögtalare, som jag blev mycket förvånad över byggkvalitén på, då vi öppnade där bak på diskant och mellanregister elementen satt det illa tillklippta kartongbitar som fyllning och kablar av mycket enkelt slag.
Basarnas elektronik var också av enklaste slag och det krävdes rejäl modifiering av alla de här i Sydsverige som hade köpt dem.
Det bytades trissor, byggdes nya kabinett osv.
Alla var rörande överens om att dessa var "smäck" och det blev ännu tydligare jämnfört med en annan tillverkares hornhögtalare från samma land.
De andra från samma land hade betydligt bättre kvalité, det skramlade inte om dessa och de var inte så farligt mycket dyrare och deras diskant var otroligt mycket bättre.
Jag håller fortfarande dessa andra hornhögtalarna som de bästa högtalare jag hört, medans de andra "skramlorna"
POÄNGEN?
Det finns en person som tycks vara jätteförtjust sina horn, jag kommer aldrig skriva detta märkets namn och jag skulle nog inte skrivit detta heller om jag inte velat att denna man likt andra som kräker ur sig allt vad krävan har att bjuda på bör få smaka på sin egen sura medicin.
Är detta verkligen skrivet av vuxna män?
Detta frågar sig mina vänner då jag visat vissa kommentarer för dem.
Tror ni att genom ert oftast ovidkommande puerila skitsnack om andras grejor får er eller era prylar/små "sandkakor" att bli bättre?
Måste ni likt det missunsamma barnet i sandlådan försöka stampa sönder den andres sandslott?
Tror ni att om ni skulle skriva ngt positivt om ngn produkt ni INTE har, att ni skulle förlora ngt? Eller att er produkt skulle bli sämre?
Som små "Kim Jong-il" personer med klara drag av mindervärdeskomplex spyr ni ut era infantila kommentarer och tror ni blir större.
Kom med saker som vi kan ha nytta av, lära oss ngt av, som är konstruktivt och positivt.
Jag är förbannat trött på sandlådefasonerna.
Jag förstår att Timbre blir irriterad.
Patrik