Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Harmony Design
Euphonia Audioforum > Euphonia Forum > Euphonia Hififorum
Pages: 1, 2
asimov66
Extremt bra modereringsprincip Timbre. Tycker du har absolut rätt inställning till moderering i motsats till andra forum där det modereras i vart och vartannat meddelande.
Timbre™
Den har hållit hittills och vi får hoppas att den håller även i fortsättningen.
Marcus
Jag kände bara att tråden alldeles för snabbt gled från ämnet, och att man i onödan klankade ner på Mattias inlägg (vars produkter tråden faktiskt handlar om). Han har trots allt öppnat fler apparater än de flesta av oss haft möjlighet till och har rätt till sina åsikter (de är dessutom välgrundade, bör tilläggas). Känner någon att det var lite obekvämt är det bättre att knyta handen i fickan än att slösa massa forumutrymme där man inte tillför läsarna något mervärde. I varje fall jag hade sett fram emot en tråd med massor av användarintryck gällande Harmony Designs produkter! Det handlar inte om att dölja något, bara få bättre flyt i tråden.
Timbre™
QUOTE (Marcus @ 2008-11-16 17:18 ) *
Det handlar inte om att dölja något, bara få bättre flyt i tråden.

Det kan nog bli bra flyt allteftersom tråden utvecklas.
patrikcaesar
Det är väl märkligt.

Folk ska få kräka ur sig vad som helst.

Det ska man svälja tycks det, utan att få replikera.

Klagar man på sättet detta uttrycks på, är man gnällig.

Försöker man belysa lågvattenmärken, då är man taskig och oproffsig.

Jag har inte hört några negativa kommentarer om Harmony Designs produkter själv.

Jag har inte provat dem, så jag har ingen egen uppfattning om dem.

Accuphase har jag goda erfarenheter av.

Patrik

In The Air
QUOTE (patrikcaesar @ 2008-11-17 20:48 ) *
Det är väl märkligt.

Folk ska få kräka ur sig vad som helst.

Det ska man svälja tycks det, utan att få replikera.

Klagar man på sättet detta uttrycks på, är man gnällig.

Försöker man belysa lågvattenmärken, då är man taskig och oproffsig.

Jag har inte hört några negativa kommentarer om Harmony Designs produkter själv.

Jag har inte provat dem, så jag har ingen egen uppfattning om dem.

Accuphase har jag goda erfarenheter av.

Patrik

Jag tycker man skall eftersträva att:
Ta diskussionen i rätt tråd.
Inte gå till personangrepp när debatten rör en sak.
Som företagare sågar man inte offentligt ett konkurerande märke vare sej Accuphase eller Avantgarde Acoustics. Och göra det på ett halvkryptiskt sätt gör det inte mer trovärdigt.

Se kanske vi skulle behövas en konstruktiv debatt om hur vi risar och rosar en produkts utseende, eftersom detta verkar vara väldigt känsligt. Men det måste ju ändå få diskuteras??
patrikcaesar
QUOTE (kansas @ 2008-11-18 08:49 ) *
Se kanske vi skulle behövas en konstruktiv debatt om hur vi risar och rosar en produkts utseende, eftersom detta verkar vara väldigt känsligt. Men det måste ju ändå få diskuteras??

Allt ska få diskuteras, jag är helt enig med dig, jag har inget emot kritik eller liknelser, jag tycker bara att man kan utrycka sig lite mindre grovt.
Men jag kommer inte att acceptera att bli benämd som "korkad" eller ta andra grova uttryck i forsättningen oavsett vem det kommer från.
Säg det till mig när ni träffar mig i sådan fall istället.
Men se det vågar de flesta inte.
Har fortfarande inget negativt att säga om Harmony Design, de flesta tycker nog att det är vettiga produkter för pengarna.
Accuphase CD hörde jag för ett tag sedan, utomordentligt bra på alla punkter.
Vacker och bra icon_smile_tongue.gif
Patrik
Anders45
Tänk att en sådan liten och oskyldig fråga som jag som trådskapare ställde till menigheten kunde väcka så mkt ont blod.

Hade jag vetat detta kanske jag skaffat informationen någon annanstans för jag är inte mkt klokare idag än när jag ställde frågan.

Men, men...så kan det gå.
icon_smile_question.gif
Perka
Jag har heller inte hämtat mig ännu. Inte från chocken att din fråga kunde få så mycket gensvar av olika tyckare alltså.

Jag kan bara säga dig att jag är enormt nöjd med min Pre906:a, som jag skrev i begynnelsen av tråden. En av mina beknta som också använder 906:an är precis lika nöjd som jag. Hade jag varit som du så hade jag definitivt lyssnat till apparaterna i alla fall. Det negativa är väl i så fall utseendet, man kan inte med bästa vilja i världen påstå att de sticker ut som designade, jag gillar dock att det inte blir för "fräckt" så jag är helnöjd.
Timbre™
QUOTE (Perka @ 2008-11-20 13:34 ) *
Jag har heller inte hämtat mig ännu. Inte från chocken att din fråga kunde få så mycket gensvar av olika tyckare alltså.

Kanske ännu mer överraskande att tråden just nu är uppe i mer än 4800 views.
fbk
QUOTE (Timbre™ @ 2008-11-20 15:03 ) *
Kanske ännu mer överraskande att tråden just nu är uppe i mer än 4800 views.

Inte konstigt då man får upp den bland de första på Google när man söker på moddning av CD -spelare, som jag nu gjorde. Och den här tråden gav inte mycket förutom att "nivån" liknar den som det brukar vara på ett annat forum.
justaudiomagic
QUOTE (patrikcaesar @ 2008-11-07 00:02 ) *
Efter en mässa fanns det en från Malmö som befinner sig i periferin i branschen.
Han var kaxig och dizzade utställarna, men modet att ställa ut själv, det hade han inte. Sen söker han jobb och försöker att komma in i de stora grabbarnas värld, men ingen tar en sådan pajas på allvar. :clown:
Han är verkligen "persona non grata" i min värld.
Önskar att jag stått öga mot öga med dem när de uttrycker detta trams, de flesta skiter knäck i skarpt läge. icon_smile_tongue.gif
Patrik

Du kan skriva Micke från Just Audio Magic Patrik icon_smile_wink.gif
Jag dizzade aldrig utställarna, utan enbart anläggningarna eller ljudet i sig.
Oavsett om jag är i branshen (Sorry, periferin hette det) eller ej kommer jag aldrig att bli falsk o hoppa högt av lycka o ljuga om
ljudet dåligt. De stora högtalarna (Var det Hificenter som hade de??) lät bedrövligt rent ut sagt! Jag säger det gärna igen.
Jag räknar med att många tycker att det vi säljer låter bedrövligt, men sån är Hifi (även hemmabion) idag - Individuellt !
Är man i branshen får man ta emot mycket, även vi icon_smile_wink.gif Annars är man kanske i fel bransh?
Konstig att man hänger upp sig på en enkel kommentar som jag fällde, ibland verkar det som att folk bara letar efter att hänga ut nån!?

Vet inte riktigt var du får ifrån att jag inte har mod att ställa ut!? Jag har varit med förut på mässor o hjälpt andra att ställa ut.
Även här sa jag vad jag tyckte. Skillnaden är kanske att han då förstod, för på mässor är det inte direkt lätt att få till bra ljud.

Micke - Persona non grata som skiter knäck icon_smile_wink.gif

För att återgå till trådämnet, absolut inget ont att säga om Harmony Design eller Mattias.
Bra service och en finfin DAC
Bebop
Varför gräva upp ett 2 år gammalt lik?
Bernt
Varför gräva upp ett 2 år gammalt lik?

Kanske en yttring av solsting eller värmeslag?

This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.