QUOTE (kansas @ 2009-02-14 17:55 )

Nej!!

En solklar Ludwig kommentar, men det var en annan kille som verkade vara ansvarig för Brinkmann spelaren. Någon vet säkert vad han heter?
Jag vet. Det var jag.
Kanske måste förtydliga att jag inte representerar Brinkmann, utan är reklamkonsult till Audionord. Men främst är jag en musikälskare, och god vän med Ludwig. Så jag brukar hjälpa till på mässor och sånt.
Tack för att ni uppskattade kommentaren. Vi vill alltid ha ett fokus på musiken och hur den påverkar oss. Vi tar med oss musik som vi lyssnar på privat, och försöker skapa upplevelser ifrån en bred musikbas, inte bara det välinspelade och ibland söndertjatade mäss-repertoaren. Vi tror nämligen att de som är intresserade av det här förstår vad vi gör och drivs av samma sak som oss, ett djupt musikintresse. Dessutom så tycker jag att det är viktigt att ett hifisystem kan kommunicera Grinderman, vilket var vad jag spelade, likväl som Mahlers 9:a.
Det som ofta misstas för välinspelad musik är extremt "tvättad" så att den mer eller mindre låter bra på vilket halv-vettigt system som helst. Och därför anses vara "Safe" för demonstratörer. Vi försöker undvika detta och spelar därför allt möjligt, så länge vi gillar det själva. Vi vet nämligen att vår målgrupp är en intelligent skara människor som kan skapa sig en uppfattning om hur ett system låter baserat på vilket material vi väljer att spela. Detta kanske inte alltid är så "säljkorrekt" men vi tycker att musiken är det viktigaste, inte ljudkvaliteten på en viss inspelning.
En rolig kommentar vi fick när vi spelade ett väldigt komprimerat rockspår var att systemet saknade bas, när vi sedan bytte till Prodigy - Smack my bitch upp så såg kommentatorn mycket förvånad ut. Då fanns det ultramycket lågbas och kontroll. Ett bra system ska återge INSPELNINGEN inget annat är möjligt. Vi kan aldrig komma närmare än inspelningen. Därför är ett tecken på ett bra system att alla spår låter olika. Låter de lika så beror detta på att systemet färgar.
Nåväl, det blev mycket snack från min sida.
Tack för att ni uppskattade kommentaren som sagt.
/Daniel