Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Skönaste kommentarerna från mässan?
Euphonia Audioforum > Euphonia Forum > Euphonia Hififorum
Pages: 1, 2
Timbre™
Apropå demos och musik körde jag årets sportlovsgåta icon_smile.gif på min klassföreståndartimme årskurs 7 i fredags.
Efter diverse administration och bokläsning blev det så dags för veckans kluring i sju steg.

1) Madrid - ett svar, kung
2) Jamaica - flera svar, bl.a. Columbus icon_smile_shock.gif icon_smile_big.gif
3) Nigeria - flera svar, bl.a. president
4) Folasade - flera svar, bl.a. fågel
5) Folasade Adu - inget svar
6) Kvinnosymbolen - många svar, bl.a. drottning och där var det nära att priset åkte fram icon_smile_big.gif
7) En halvnot - mängder av svar men tyvärr inget som var rätt unsure.gif icon_smile.gif

Det blev tröstdumlar till sällskapet som avnjöts till rytmerna av Paradise. Alla svängde med utom
en kille som tyckte att musiken var tråkig. Minst två tjejer skall fixa skivan under sportlovet.

-Vad lyssnar du på för musik Ava... icon_smile_question.gif
Svar: Eminem
Absolute Audio
Uhhh icon_smile_dead.gif icon_smile_disapprove.gif Varför väckte jag liv i denna gamla tråd icon_smile_question.gif Humor verkar ju vara svårare än kablar att diskutera!

När jag var inne hos Sladd drog han en ganska ofarlig harrang om att det är viktigt att berätta för sin "bättre hälft" att du älskar henne, med twisten speciellt om du tänkt den släpa hem stora och dyra högtalare. Personligen tycker jag inte detta var så farligt inte heller det Andrew Jones sa, eftersom det då oxå faller inom genus genren.

Då blir jag mycket mer upprörd över allt okunnigt säljdravel fyllt med faktafel och halvsanningar som vissa, ganska få, står och kör med. Eller dom som släpat dit utrustning för jättesummor och bryr sej inte ens om att få det att låta bra.

Som trådskapare så får jag nu påpeka att planlöst gnäll är OT från och med nu. Presentera ett "citat" så vi alla kan ta ställning, sen kan vi prata om tolkningen av det som sägs. Själv så förstod jag inte att det var Sladd som harrangen handlade om. Lämnar dock det öppet för att snacket spårat ur värre på demos då inte jag var där icon_smile.gif
Timbre™
Även tystnad kan tala sitt tydliga språk... icon_smile.gif Det var på en Arkenmässa för ett antal år sedan, det demades någon udda rörförstärkare som jag har glömt namnet på i ett av de mindre rummen och jag har nog aldrig sett en hifirepresentant sända så tydliga signaler på att längta ut i friheten... icon_smile_big.gif
Strmbrg
QUOTE (Timbre™ @ 2010-02-14 08:02 ) *
Även tystnad kan tala sitt tydliga språk... icon_smile.gif Det var på en Arkenmässa för ett antal år sedan, det demades någon udda rörförstärkare som jag har glömt namnet på i ett av de mindre rummen och jag har nog aldrig sett en hifirepresentant sända så tydliga signaler på att längta ut i friheten... icon_smile_big.gif

Lät det pinsamt illa?
Timbre™
QUOTE (Strmbrg @ 2010-02-14 13:13 ) *
Lät det pinsamt illa?

Kommer jag inte ihåg men utstrålningen uttråkad fick en ny innebörd... icon_smile_big.gif
Strmbrg
QUOTE (Timbre™ @ 2010-02-14 13:19 ) *
Kommer jag inte ihåg men utstrålningen uttråkad fick en ny innebörd... icon_smile_big.gif

Ååkej.

Han var inte panikslagen då?

Jag var på en mässa härom sistens. Där var ett litet podium, på vilket diverse föredrag skulle hållas.
När jag gick förbi, så stod det en snubbe och talade om nåt inom kommunikation (har jag för mej).
Han såg ut att verkligen vilja vara nån annanstans, av nervositetsskäl.

Jag led väl mest med honom, eftersom jag ibland kan bli nervös och stel själv, då jag skall prata inför grupp.
Timbre™
QUOTE (Strmbrg @ 2010-02-14 13:31 ) *
Han var inte panikslagen då?

Det kan man aldrig veta men det var få lyssnare i rummet och det kan ju ha varit en förklaring.
Har förstärkarnamnet på läpparna, förmodligen något asiatiskt men jag kommer inte på det.
Almen
QUOTE (ukiro @ 2010-02-13 21:37 ) *
Jag och min flickvän lämnade ett rum i protest när demonstratören vinglade ut i en misogynistisk harrang om hur svårt det är att få kvinnor att gilla hifi, kryddat med häpnadsväckande fördomar och kategoriseringar.

Ni var inte ensamma om den reaktionen, har jag förstått. dry.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.