Help - Search - Members - Calendar
Full Version: HiFi samlare
Euphonia Audioforum > Euphonia Forum > Euphonia Nostalgiforum
Kent_n
Jag hittade denna på ett konkurerande forum och har helt oblygt snott länken, för det är otroligt vad med fin gammal HiFi denna Norman har samlat på sig, själv uppskattade jag dom gamla McIntosh apparaterna mest, men det finns säkert för alla smakinriktningar, mannen är Norges Jbl inportör Erling neby.

http://www.audioheritage.org/vbulletin/sho...ead.php?t=20265

--------------------------------------------------------------------------------
Tompa
Ja, de va som fa…, han måste samlat under många år !!! icon_smile.gif
Imponerande uppställning med de här ”ljusväggarna” !! icon_smile.gif
Precis som ett HIFI museum !! icon_smile_tongue.gif

//-- Tompa --
justaudiomagic
Han har nog samlat i ett antal år icon_smile_big.gif
Satan va häftiga "ljusramperna" var
K-man
Ja, där fanns ju underlag för nostalgitrådar...så det skulle räcka i flera år! icon_smile_big.gif

...kul att någon vårdar dem ömt!!!

\\K-man
Kent_n
Undrar om det finns någon motsvarighet i Sverige eller Norden förutom denna Norman ?
adi6606
QUOTE (Kent_n @ 2008-03-20 17:18 ) *
Undrar om det finns någon motsvarighet i Sverige eller Norden förutom denna Norman ?

Åke Nimrell i Åkersberga. Inte lika ordnat och kanske inte alltid i samma fian skick som Normanen. Men vill man se JBL Paragon och McIntosh stående i sällskap med Beveridge och Carlsson OA-6 typ I och en massa andra mkt fina apparater då är det Åke rätta mannen.
Kent_n
QUOTE (adi6606 @ 2008-03-25 13:31 ) *
Åke Nimrell i Åkersberga. Inte lika ordnat och kanske inte alltid i samma fian skick som Normanen. Men vill man se JBL Paragon och McIntosh stående i sällskap med Beveridge och Carlsson OA-6 typ I och en massa andra mkt fina apparater då är det Åke rätta mannen.

har han visning av sin samling för intresserade ?
adi6606
QUOTE (Kent_n @ 2008-03-26 08:26 ) *

Det vet jag inte, tyvärr. Under mina år som aktiv samlare har vi träffats många gånger alltid hemma hos honom. Köpte, sålde och bytte många apparater hos Åke. Här är en av hans annonser: http://www.blocket.se/vi/15677408.htm?ca=11_s
Timbre™
QUOTE (adi6606 @ 2008-03-27 16:36 ) *
Det vet jag inte, tyvärr. Under mina år som aktiv samlare har vi träffats många gånger alltid hemma hos honom. Köpte, sålde och bytte många apparater hos Åke. Här är en av hans annonser: http://www.blocket.se/vi/15677408.htm?ca=11_s

Det här känns bekant... icon_smile.gif Har för mig att jag skickade en minisamling Luxman-broschyrer till Åkersberga för ett antal år sedan. C-1000, M-2000 o.s.v.
Peo
QUOTE (Kent_n @ 2008-03-26 08:26 ) *

Nja, han har väl ingen direkt utställning så, däremot ett helt hus fullt med gammal hifi. Trevlig karl hur som helst! icon_smile.gif
Stickan
Inte ett öga är torrt. icon_smile_approve.gif icon_smile_approve.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.