Är lite småsugen på att testa nytt förstärkeri till mina BE-10. Grannen har ett Mcintosh MC-402 vi ska ta hit och testa med. Han har själv Usher och det spelar underbart fint ihop med Mcintoshen. Jag kör ju mina digitalsteg här (Ezon Icepower ASP1000) och även om dom är bra och har tjänat mig troget i flera år så känns det som att jag går miste om mycket när jag parar dom med dessa högtalarna. Jag postade för jag undrar om ni har tips på annat förstärkeri i ungefär samma klass som Mcintoshen, eller billigare. MC-402 kan man ju få för dryga 50000 idag om man har lite flyt. Vad finns det mer i den klassen som kan tänkas passa bra ihop med dessa Usher? På Hifistället spelade han dem med Electrocompaniet, om det var 250 eller självaste Nemo som spelades vet jag ej men det lät väldigt neutralt och fint med mycket värme, kropp och blod med stor och tight bas.
Det absolut bästa som jag testade att driva BE-10 med var Lennarts LaMayro rörförstärkare.
Jag satte ut mitt Krell fpb 600c på annons efter att jag hört vad LaMayro presterade på mina BE-10.
Jag beställde en LaMayro av Lennart och väntade på att någon skulle nappa på min Krell. Då hörde en kille av sig och ville byta sina Audio Artistry Beethoven mot min Krell. Dessa har ju varit mina drömhögtalare så jag gjorde bytet och hamnade i en besvärlig sits då jag fick bestämma vilka högtalare jag skulle behålla. Jag behöll till slut Beethoven och dessa går ej att driva med LaMayro så jag fick avboka denna.
Summa summarum: Om du funderar på att byta förstärkare så gör dig själv en tjänst och lyssna på LaMayro tillsammans med BE-10:orna.