Help - Search - Members - Calendar
Full Version: April 2004
Euphonia Audioforum > Euphonia Forum > Euphonia Nostalgiforum
Pages: 1, 2
EAR
Ser nästan ut som en Nakamichi.Har för mig satt de hade en modell med lutande ovandel eller vad man kalla det.
Timbre™
EAR, du har så rätt som man bara kan ha... icon_smile_cool.gif icon_smile.gif

Ett kassettdäck och ett Nakamichi. Det var ju lite av ett "innemärke" på det glada sjuttiotalet... icon_smile_big.gif
Kvalitet helt enkelt. Modell... icon_smile_question.gif icon_smile_wink.gif

EAR
Det kommer jag inte ihåg däremot.Väldigt intressant reportage för övrigt icon_smile.gif icon_smile_wink.gif
MVH/Mats
Timbre™
Tack! Då plockar vi fram ledtråden med stort L... icon_smile_big.gif

Hade själv ett 550 i många år som fungerade perfekt och det här däcket fungerar fortfarande perfekt. Ägaren kör sina kassetter för jämnan och Nakamichi 600 vägrar att ge upp... icon_smile_cool.gif

Mattias
Läckert och tidstroget icon_smile_tongue.gif Vilket fint skick grejerna är icon_smile_shock.gif
Lite retro.... icon_smile_big.gif icon_smile_wink.gif

Men antydan till modern cd tyckte jag mig se....

/Mattias
K-man
"K-man, lustigt att ingen har frågat vad det spelades med för elektronik... "

Ja, jag vart lite förvånad faktiskt....det är ju annars det första folk frågar om då man beskriver vad man hört....och när jag dessutom gav en extra släng åt den så!

Måste säga att jag blev "förvånad" då jag kom in i hemmet och dessa klenoder dök upp! Man blev riktigt nostalgisk! Det var ju så all elektronik såg ut då man satt och bläddrade och drömde i sina gamla hifibroschyrer! ....och visst hörde man den slitna meningen inom sig "det var bättre förr"... icon_smile_big.gif

Skicket på prylarna är otroligt fint!

Jag log lite extra åt texten som ni ser ovanför "tuningratten". Där står det "GYRO-TOUCH TUNING" ...och så gnäller vi på att tillverkarna idag slänger sig med klatchiga termer! icon_smile_big.gif

\\K-man
K-man
Mattias, ja, antydan till modern CD är det, den störde faktiskt den tidsenliga bilden. Vilket även damen i huset tyckte....hon önskade även hitta en mer tidsenlig möbel att ha apparaterna i. ...det är nog inte så lätt att hitta en CD i tidsenlig känsla....

\\K-man
Timbre™
CD-spelaren håller stilen så tillvida att även den är japansk - men tyvärr platsar den ännu inte på ett nostalgiforum... icon_smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.