Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Infinity-högtalare från förr
Euphonia Audioforum > Euphonia Forum > Euphonia Nostalgiforum
arcam
Hittade en trevlig länk med Infinity
http://www.infinity-classics.de/infinity/index.htm
Timbre™
Vi får nog hålla mayro utanför detta icon_smile_big.gif men den längst ut till höger fick mig att fastna i förstärkarträsket.
Engelholm Audio
Själv satt jag å dreglade över Infinity's gamla modeller... Hämtade produktblad hos en hifibutik i Kalmar. Ägarens son skulle senare gå i samma klass som mig. Han nästan avskydde hifi.

QUOTE (Timbre @ 2007-07-08 01:03 ) *
Vi får nog hålla mayro utanför detta icon_smile_big.gif men den längst ut till höger fick mig att fastna i förstärkarträsket.

Frågan är om inte steken skall vändas om - det är ett högtalarträsk! icon_smile_wink.gif
Timbre™
QUOTE (Engelholm Audio @ 2007-07-08 20:46 ) *
Frågan är om inte steken skall vändas om - det är ett högtalarträsk! icon_smile_wink.gif

Ja, och ibland skall man nog även stanna upp och ompröva sina hifierfarenheter. Högtalare som Infinity Kappa 9 och Sonus faber Extrema, när det krävs slutsteg som både kostar och väger betydligt mer än själva högtalaren - är det den vägen man vill gå... icon_smile_question.gif
Ekman
Det finns väl en viss charm både med det och med högtalare som spelar superhögt och dynamiskt med små rörförstärkare på 2-3watt.

Man behöver mer än en anläggning helt enkelt icon_smile_big.gif
Kent_n
Tider det, under -70 talet var Infinty mina absoluta drömhögtalare, fanns då en hifi butik i Sunbyberg "Lunengs HiFi" (finns fortfarande kvar) som saluförde Sanusi och Infinity. Bosatte mig nästan där..vilka högtalare, vilket ljud, vilket.........pris.....

Blev bara en våt dröm..det var ju det där med stålar..suck, man glömmer alldrig sin första kärlek sägs det..och det stämmer..
mayro
QUOTE (Timbre @ 2007-07-08 01:03 ) *

icon_smile_cool.gif

Du lyckades inte timbre.. Jag är här.... icon_smile_big.gif

Gamla infinity smiskar än idag små hifihögtalarbakar då det gäller att SPELA MUSIK om man behandlar dom som dom en gång var byggda och tänkta att spelas. DVS med kompetent elektronik...
Timbre™
QUOTE (mayro @ 2007-09-03 11:44 ) *
Du lyckades inte timbre.. Jag är här.... icon_smile_big.gif

Jag visste att du skulle nappa förr eller senare... icon_smile.gif När Ljudkällarn låg vid Lilla torget fanns där en uppsättning IRS Beta som till slut var nere i ett mycket attraktivt pris. Det var mycket nära men ibland funderar man för länge och det kanske var lika bra... icon_smile_angry.gif icon_smile_big.gif
mayro
Rätt behandlade Beta från förr tror jag skulle än idag få månget dyrt uppställ idag att gråta av komplex... icon_smile_wink.gif
mr-välljud
Man får säga vad man vill men det var ibland bättre förr. Detta är magifika pjäser. Klart potenta och konkurrenskraftiga än i dag. icon_smile.gif
Stickan
Jo de däringa har man dräglat mer än en gång över. icon_smile_tongue.gif
mr-välljud

Känns lite som detta gått i frontlinjen för vissa nuvarande produkter. icon_smile.gif

Skam den som ger sig.

Stickan
icon_smile_tongue.gif icon_smile_tongue.gif icon_smile_approve.gif icon_smile_approve.gif
Kent_n
QUOTE (mr-välljud @ 2007-09-23 21:05 ) *

Känns lite som detta gått i frontlinjen för vissa nuvarande produkter. icon_smile.gif

Skam den som ger sig.

Uj Uj Uj, ser inte helt fel ut..vill ha....
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.