Tack för den informationen Eliot, Art Audio Labs var det med andra ord.
Vi flyttar en bra bit söderut och besöker mässans tyngsta och största apparater, TLA, dvs True Life Audio. www.truelifeaudio.com Detta företag kommer från Grekland och är den enda grekiska hifi tillverkaren jag känner till.
TLA har en massa idéer och uppfattningar om hur man gör bra hifi. Några käpphästar som gäller frö samtliga produkter är:
* Single End Triod teknik
* Transformatorkoppling mellan alla aktiva steg.
* Inga kondensatorer i signalvägen
* Klass A drift rakt igenom
* Rörlikriktning
* Ingen återkoppling (feedback)
TLA är från början en transformatortillverkar som gjort transformatorer i 50 år. Deras utgångstransformatorer har ett helt rakt frekvensomfång (+/-0,1db) och en bandbredd på 80 Khz helt utan återkoppling. Apparaterna från TLA är STORA och TUNGA.

Slutsteget ”shin” är en pjäs på 75 kg där 6C45 står för effekten som för övrigt är 2*21watt

Om vi går upp en viktklass så tittar vi på monoblocken ”axis” 65 kg/st elelr 130 kg/par. Där står en 845 rör för effekten och detta i single end, klass A, ger 50 watt/kanal.

För att få en liten hum om storleken å dessa pjäser så kan vi se uppställningen ihop med ett par Avantgarde hornhögtalare. Det är som sagt STORA pjäser i ett oklanderligt utförande. Jag tror inte någon säljer dessa i Sverige och jag har ingen aning om prisläget. Utifrån storlek och byggkvalitet så gissar jag att det är många nollor i priset.