Ny medlem som man är, det här verkar kul!
Varför har vi inga som skryter med utrustningen, den som har mest prylar när man dör vinner ju?
Själv har jag totalt slopat debatten med cd contra lp, digitalt contra analogt etc. Om man tycker att tjocka nätkablar för
2000 spänn, guldpläterade kontaktdon, rörförstärkare, isoteriska högtalarkablar etc. är skojigt så har jag inga problem med det. Fast jag drar gränsen vid Svalanders vaggor för högtalarkablar och avmagnetisering av LP-skivor. Solid Tech heter visst dom som gör vaggorna och har tydligen fått sluta med det som tur är. Fast å andra sidan, om man själv tycker att det låter bättre om man lägger högtalarkabeln i en vagga på golvet eller ev. håller dom i famnen så må det också vara hänt. Viktigast är i övrigt att man trivs och jag har f.n. följande prylar (allt fungerande):
Skivspelare
Beogram 4000 med mmc 20e
Beogram 4002 med mmc20e (2 st)
ERA mk4 med Shure V15 II
Thorens TD 150 med Shure M97xe
Receiver
Marantz 2270
Marantz 2245
Marantz 2230
Yamaha CR 1020
Heathkit AR29
Högtalare
AR 2ax
AR 3a
AR LST2
OA5
Bose am5
Beovox CX100
Kassettdäck
Marantz 5220
Sony TC-K 515s
Bandspelare
Revox A77 MK2
Revox A77 MK4
Pioneer RT-707
Revox B77
Sony TC-377
Just nu har jag kopplat upp min Marantz 2270 med AR LST2, Revox A77 och Beogram 4000. Låter superbt och även om
det finns en del i dag som låter lika bra eller bättre så får man slanta rätt mycket pengar för att nå samma resultat.
Dessutom är det mycket festligare att se en rullbandspelare eller skivspelare i aktion än en cd-spelare eller en mp3-spelare.
Skryt vidare, jag ser gärna att någon har mer grejor. Om intresse finns kan jag nog fixa bilder på det mesta.
Nostalgihälsningar
Hans
Litet optimistiskt blev det i farten. AR29:an byggde jag själv 1971 och har inte provat den sedan den gick i golvet för 15 år sedan så den är jag osäker på och Marantz 2245:an har vid snabbkoll visat sig ha fel på ena slutsteget. OA5:orna har jag inte haft i drift på 5 år så där kan nog Philipsbasarna behöva nya kanter. Skall man vara noga så vägrar dessutom min Beogram 4000 spela 45:or, men den är å andra sidan så läcker så det förlåter man den gärna. Beogram 4000-serien är nog de mest underskattade skivspelarna jag känner till och dessutom en njutning att se på. Dessutom glömde jag nämna mina Koss ESP-6
som jag köpte nya 1971, låter otroligt bra!

det är knappen du ska trycka på, klistra in adressen i fönstret som kommer upp.