Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Thorens td125
Euphonia Audioforum > Euphonia Forum > Euphonia Nostalgiforum
GurraG
Jag har med tiden blivit mer och mer imponerad av gamla skivspelare. När jag sedan via Google lyckades hitta den här tråden var jag såld! En sådan ska jag ha förr eller senare! Jag räknar dock inte med att hitta en för tio kronor, tyvärr. Det jag fiskar efter är vad dessa tingestar ligger på för pris när de finns ute på annonsmarknader ungefär. Loppis kan säkert vara ett billigare sätt, men då får man nog vänta länge... =(

Nåväl...

Här är tråden jag nämnde

http://www.euphonia-audioforum.se/forums/l...x.php/t519.html
K-man
Kul att du hittade min gamla klassikertråd genom Google och fick inspiration genom den...jag kollade igenom den och blev faktiskt lite inspirerad till att göra nya nostalgitrådar...kanske dags att börja igen...

\\K-man
EAR
Hej Gurra
Skulle tro att en sådan med Lb chassie och Sme 3012 arm ligger på mellan 3000 - 6000 kr beroende på skick.Sen finns det hur mycket moddningar som helst som man kan göra om man har tid och lust icon_smile_tongue.gif icon_smile_blush.gif
Min granne rakt över gatan köpte en vanlig Thorens 125 ´a med deras egen arm för något år sedan och jag tror han gav runt 1900 för den med en hyfsat dålig puppa.

jag kollade igenom den och blev faktiskt lite inspirerad till att göra nya nostalgitrådar...kanske dags att börja igen...

Reportaget om armen var i samma klass om du kommer ihåg det icon_smile_tongue.gif
Känner du för ett reportage om gamla QUADár så kan jag ev bidra då jag och grannen rakt över har stora delar av deras gamla sortiment icon_smile_blush.gif
(från 50 till 80 talet)
K-man
Klart jag minns SME30XX tråden...hur skulle jag kunna glömma. icon_smile_shock.gif icon_smile_big.gif

Skall smaka på Quad-förslaget! Noterat EAR!

\\K-man
Harryup
Vill ju inte döda kreativiteten men att modda en skivspelare är väldigt mycket lättare än att få den att låta bra. Kan faktiskt inte påminna mig att jag har hört en enda moddad skivspelare som låter bättre än en i original eller om det är en ändring ifrån tillverkaren. Att byta till bättre komponenter i en förstärkare eller delningsfilter är en helt annan sak. Tycker det är väldigt synd att förstöra fina gamla skivspelare med ombyggnader. Vill man ha något bättre så köper man en ny Rega eller nåt. Dessutom är det också så att det gamla skivspelare som låter bra brukar komma ifrån England eller en och annan Thorens annars är det tunnsått.

Harry
EAR
Kan hålla med dig om mångt och mycket här Harryup
Min spelare(inte armen) är inte moddad bortsett från andra fötter och där jag satt på samma typ av filtmatta som original då jag tyckta att det har hörs bäst
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.