Ingenting görs utan ett godkännade av denna man, han har varit med familjen länge nu, det gäller att sköta sig..Ni som läst min andra tråd under nostalgi kanske ser att det är nya tapeter, renoverade hela musikrummet under sommaren...

Joan Amatrading, hade sin storhetstid under början o medio 80 talet, frukansvärt bra artist, man ifrågasatte om det var hon själv som spelade gitarr på den tiden...Kanon skiva med bra ljud, synd att det blev tyst om henne, är det någon som vet vart hon blev av..?

Skivspelare från början av -80 talet, nu har den stått i ett 15 tal år. Nu när vinyl är på väg tillbaka, så tittade jag på min gammla trotjänare, hittade t.o.m. bruksanvisningen. Skivspelaren är en Technics SL-1410 direkdriven och dom skall smörjas med jämna mellanrum enligt instruktionsboken. Ut på stan, vad får man tag på rätt olja ?
Efter mkt letande fick jag klart för mig att det funkar med symaskinsolja, sagt o gjort, smorde upp den och den fungerade utmärkt...På med en gammal Clapton vinyl....lät för j..ligt..
Pickuppen en gammal Ortonfon hade gjort sitt. Ner till Audio Consept förklarade att jag hade en gammal svarv och ville pröva, han sade inga problem..
Nu har han monterat på en Dynavecktor pickup 10xV5, prata om att vara noga med inställningar, det var att mäta från tonarmens fäste ut på skivtallriken med plåtmallar, väga pickup, ställa in och skruva....
Lyssnade nyss på samma Clapton.................Vilken skillnad ! Att det kan låta så bra...Inget knaster, blev helt trollbunden, vilket djup..CD spelaren har fått en konkurent, helt klart..Tanten lyssnade ochså och trodde inte på att det var gamla skivspelaren, var tvungen att visa att CD spelaren var avstängd..Kanonljud, så nu åker vinylskivorna upp igen..