Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Förslag på "abstinenslindring"
Euphonia Audioforum > Euphonia Forum > Euphonia Hififorum
Labbe
Hur brukar ni andra göra när det är dags för uppgradering och en av delarna i kedjan saknas?? dvs ni kan inte använda anläggningen?

Har det problemet nu, eftersom en av delarna är ivägskickade och den nya har inte dykt upp än.
Jag lyssnar nämligen alltid på musik när jag är hemma, dvs stereon står på (nästan) 24/7 och spelar.
Jörgen_G
QUOTE (Labbe @ 2005-09-12 18:47 )
Hur brukar ni andra göra när det är dags för uppgradering och en av delarna i kedjan saknas?? dvs ni kan inte använda anläggningen?/.../
*

Väntar och längtar - samt är orolig att jag byter bort mig.

Men det har aldrig hänt - ser till att jag får de nya grejorna innan de gamla ryker icon_smile_wink.gif

icon_smile.gif /Jörgen G
Labbe
QUOTE (Jörgen_G @ 2005-09-12 19:17 )
Väntar och längtar - samt är orolig att jag byter bort mig.

Men det har aldrig hänt - ser till att jag får de nya grejorna innan de gamla ryker icon_smile_wink.gif

icon_smile.gif /Jörgen G
*

Risken är inte stor att jag byter bort mig. icon_smile_wink.gif
Är första gången jag sitter i denna sitsen så det är lite (minst sagt) ovant att inte kunna ha stereon igå¨ng på några dagar.
Martin S
Det gäller att plocka fram den gamla förstärkaren/cd-spelaren/vinylsvarven/lakridssnörena, som står i ett föråd och samlar damm=)
Jörgen_G
QUOTE (Labbe @ 2005-09-12 19:23 )
Risken är inte stor att jag byter bort mig.  icon_smile_wink.gif
Är första gången jag sitter i denna sitsen så det är lite (minst sagt) ovant att inte kunna ha stereon igå¨ng på några dagar.
*
Borde kanske formulera om min andra mening:

Men det har hittills aldrig hänt - jag har lyckats få de nya grejorna innan de gamla ryker.

Sen kan man ju fundera över varför det varit så. Förmodligen att mina gamla grejor har varit så saggiga att det alltid har varit soptippen nästa som gällt icon_smile_blackeye.gif

icon_smile.gif /Jörgen G
K-man
Jag brukar passa på att göra andra saker som man inte tillåter sig ha tid med när anläggningen lirar prima! ...t.ex. kan man ta en tur med gräsklipparen! eller varför inte ogräsrensning?icon_smile_big.gif

...är det bara en del som saknas kan man ju passa på att "fräscha upp" de kvarvarande delarna. Ge dem en redig rengöringsomgång så de återgår till toppskick! Det blir alltid massa damm och ludd överallt...inte minst på kablar som ligger på golvet.... kontrollera/efterdra eventuella skruvar på högtalarna osv...när den nya prylen till slut kommer så är hela anläggningen i toppskick och det är extra kul att koppla in prylen....och sedan slå sig ned och veta att ALLT är topp!

\\K-man
Labbe
Problemet i detta fallet är att jag inte har någon gammal del ståendes i garderoben, sen har jag ingen trädgård att rensa ogräs i heller. icon_smile_big.gif
K-man
...och krukväxterna är antagligen redan stendöda, så det är ingen idé att plantera om dem heller! icon_smile_big.gif

\\K-man
Bravo
icon_smile_big.gif Jag som just tänkte förseslå att då tar man sin reservanläggning. icon_smile_wink.gif

Om man nu inte har någon enklare radio eller vad det kan vara till hjälp så återstår väl bara att tillägna sig enkinesisk dygd, i detta fallet TÅLAMOD.
Jag har hört någonstans, sanningshalten kan inte garanteras, att åtminstone förr fick en kines som ville bli vis lära sig tålamod genom att stirra på en tå oavbrutet i ett dygn.

Kanske värt ett försök. icon_smile_wink.gif
Labbe
QUOTE (Bravo @ 2005-09-13 00:36 )
icon_smile_big.gif  Jag som just tänkte förseslå att då tar man sin reservanläggning.  icon_smile_wink.gif

Om man nu inte har någon enklare radio eller vad det kan vara till hjälp så återstår väl bara att tillägna sig enkinesisk dygd, i detta fallet TÅLAMOD.
Jag har hört någonstans, sanningshalten kan inte garanteras, att åtminstone förr fick en kines som ville bli vis lära sig tålamod genom att stirra på en tå oavbrutet i ett dygn.

Kanske värt ett försök.  icon_smile_wink.gif
*

Tålamod, är det något man äter?? icon_smile_big.gif icon_smile_big.gif

Skämt å sido, jag får väl skriva ut någon av de DIY artiklarna jag har liggandes på daotrn, så jag får något att göra iaf. icon_smile.gif
Nitram
Hur brukar ni andra göra när det är dags för uppgradering och en av delarna i kedjan saknas?? dvs ni kan inte använda anläggningen?

Det är ju då man får plåga sig med mp3 icon_smile_dead.gif men vad gör man inte för att få höra den goda musiken icon_smile_wink.gif icon_smile_big.gif
Labbe
Nu verkar det som uppgraderingen dyker upp i morgon (eller övermorgon) så nu hinner inte abstinensen bli så stor. icon_smile_big.gif
Bravo
icon_smile_approve.gif Grattis Labbe!
Labbe
Nu har det anlänt, men tyvärr så får ni vänta med att få reda på vad drt är tills hifi norr har varit på besök hemma hos mig. (8-9 oktober) icon_smile.gif
Bravo
icon_smile_shock.gif Varför det?
Labbe
QUOTE (Bravo @ 2005-09-16 04:11 )
icon_smile_shock.gif  Varför det?
*

Bravo har ingen kamera, och sen finns det ju de som är medlemmar här och på systerforumet. Så varför låta ena "sidan" få veta det tidigare? icon_smile.gif
Timbre™
QUOTE (Labbe @ 2005-09-14 16:23 )
Nu har det anlänt, men tyvärr så får ni vänta med att få reda på vad drt är tills hifi norr har varit på besök hemma hos mig. (8-9 oktober)  icon_smile.gif
*

Kul namn, en butik... icon_smile_question.gif
Labbe
QUOTE (Timbre @ 2005-09-16 12:43 )
Kul namn, en butik... icon_smile_question.gif
*

Timbre: nej det är ingen butik, utan hifi intresserade personer som träffas lite då och då, under trevliga former, äter god mat, lyssnar på massor av musik och pratar en massa (mestadels hifi) icon_smile.gif
Nitram
QUOTE (Labbe @ 2005-09-16 14:00 )
Timbre: nej det är ingen butik, utan hifi intresserade personer som träffas lite då och då, under trevliga former, äter god mat, lyssnar på massor av musik och pratar en massa (mestadels hifi)  icon_smile.gif
*

En av flera grupper på hifi-forum... mycket trevligt tycker jag... personer som bor någorlunda nära varandra som gör utflykter och hemmahos-besök... själv är jag med i Audiogrupp Öst (sthlm med omnejd).
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.