Jag är en av dem som precis har börjat min resa mot det "perfekta" ljudet. Eg återupptagit resan, då hifin har legat i träda hos mig några år pga familj osv.
Efter snart ett års letande och uppgraderande av min 10 år gamla anläggning, så är jag snart i hamn, jag har cd spelaren kvar att uppgradera och ev ett högtalar byte (kan inte bestämma mig riktigt i den frågan) åtminstonde vad beträffar apparaterna. Sen kommer akustik biten.
För min del har nog resan varit ganska enkel eftersom jag redan innan jag började leta uppgraderingar, visste hur jag ville att det skulle låta. Det har inte blivit så fasligt dyrt heller, speciellt om man jämför med vad vissa får betala innan de är nöjda. (inte menat som en förolämpning mot någon, om det nu skulle vara så att det finns de som tar illa upp)
Jag tycker att Timbres mening: "Kanske mer givande att försöka optimera den anläggning man redan har utifrån givna förutsättningar..." Är klockren. För det är nog lite så jag har tänkt och agerat när jag har varit runt och lyssnat, tittat och känt på ev apparater för inköp.
Enligt min mening så finns det en sak som är väldigt viktig när man sätter ihop sin anläggning utifrån de givna förutsättningarna, nämligen symbios.
För funkar inte apparaterna som en helhet, så blir återgivningen därefter.