QUOTE (K-man @ 2005-08-30 13:16 )
En ren reflektion som jag tycker påminner oftare och oftare....
När man inte är på jakt efter något så tycker jag man ser och hör en massa bra prylar och det känns som det finns en uppsjö att gräva ur...men när man väl ska ha något och sonderar terrängen så verkar alla som bortblåsta...man hittar i stort sett INGA alternativ? Man försöker skissa upp vilka vad som finns i tänkta prisklassen och...!!!???

naturligtvis har man själv ritat upp en idealbild...där ALLT skall inrymmas...
Är det bara jag som upplever detta?'
...nä...snart åker skiten ut och köksradion får ta över!!
\\K-man
Känner igen dig. Följden är att jag konstruerar eller bygger det så som jag vill ha det. Så blir jag nöjd eller motiverar frånvaron med att "det blir för dyrt eller jobbigt".
Tyvärr är väl "ytan" på produkter idag så pass anpassad att alla skall bli intresserad av produktern i fråga. Allt passar allt, är budskapet. När man sen skrapar djupare än bara på ytan så inses lätt att det ofta är
omskrivningar.
Ett annat fenomen är "Pris från". Exempel är ju systemkameror eller för den delen resor. Själva kamerahuset kostar från 5000kr men sen skall man ha objektiv, minne, väska...Ja ni vet. Med resor är det samma sak fast andra tillägg; till resan kommer försäkring, avbeställningsskydd, transferkostnad, tillägg för AC...Allt för att det skall kunna stå ett lågt pris i nått reklamblad.