QUOTE (Rydberg @ 2005-09-05 12:27 )
Vill du ha exempel på andlighet så finns det mängder av exempel på våra svenska forum (tyvärr).
Hej! detta är nog offtopic så det ryker

I´m fed-up! -och oroad för Du Rydberg håller på att avprogrammera allas "lust" totalt!?Även om det inte är meningen så kan jag bara inte få ut något samröre mellan dina uttryck och det intresse jag har. Det är tråkigt men kanske rimligt. Vinner Du inte debatten i sak, vilket inte ens borde vara värt ett försök, så försöker Du vinna den den genom att påpeka andras "missuppfattningar"-mindre tekniska kunskaper, eller allmänna subjektivism...
-vilket Du verkar tycka är ett slarvigt sätt att förhålla sig till upplevelser på. Kör på Rydberg! -men snälla gör det med en annan ton och med lite mindre blixtlås..
Samtidigt, för att själv försöka vara lite ödmjuk och vidsynt, (nu tar det emot) tror jag vi måste inse att alla som redan finns, eller närmar sig detta medium(andligt igen!?),på forumet -gör det av många och olika skäl. (men det vet ni väl redan)
Den som idag innehar en bra stereo kan ha flera skäl till det(inte bara ett) t.ex
*Jag har redan allt som går att köpa för pengar men söker nya upplevelser...
*Jag vill imponera på mina grannar, forummedlemmar etc....
*Jag gillar att "skruva" själv och varför inte i en apparat...
*Jag gillar allt som går på ström...
*Jag är en uppfinnarjocke som vill vara kostnadseffektiv...
*Jag vill vara "mainstream" och har det som verkar inne...
*Jag vill ha en stunds själslig avkoppling...
*Jag vill ha Patricia i knät....
Alla dessa, och säkert fler, är självklart berättigade att uttrycka sina känslor här på forumet. Det vi ska tänka på är att vara så "inneslutande" att de verkligen fortsätter göra det!
Vad det gäller själva upplevelsen av vad man hör med sina öron tycker jag vi borde hedra och bekräfta de som törs berätta om sina subjektiva upplevelser...
Jag påstår att det krävs mycket mer mod att säga vad man upplever än vad man vetenskapligt kan bevisa. Musik, röster, asplöv, syrrsor -ja kort sagt allt som vi tar in via hörselsinnet upplevs aldrig, konsekvent på samma sätt oss människor emellan. Nej- det har jag inte läst mig till i nån avhandling, jag har levt mig till de erfarenheterna... (Jag kan dock misstänka att katter gör det tack vare deras få specialiteter)
Önskar alltså lite mer av den "inneslutande" varan på Euphonia. Inte minst för min egen "passion-för-mission" (andligt!?) som förhoppningsvis ska göra både detta forum större och ge några nya själar lite upptäckarlust (livslust)
med bästa hälsningar Janne