Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Hifi-Mässa i London
Euphonia Audioforum > Euphonia Forum > Euphonia Hififorum
anders.s
Hej

Tänker åka till london på hifimässa!

The Hi-Fi & Home Entertainment Show 2005
23rd - 25th September 2005
Renaissance & Park Inn Hotels, Heathrow, London.

Här finns ju folk som varit där som kanske kan dela med sig av deras erfarenheter. Åker nog den 23 och flyger hem den 26 september.

Åker antaglingen med Ryan Air! Dom flyger till Stanstead så det får bli busstransfer till Heatrow. någon som åkt den rundan som vet om det funkar .
Tips på hotell blir jag också glad över.Hotellet får gärna va billigt men det bästa kanske är att ta in på Renaissance & Park Inn Hotels

Tänkte gå på lördag på hifimässan.

Sedan på söndag vill jag till Camden market? Är det någon som vet om den är öppen på söndag?

På måndag tänkte vi besöka Abbe Road Studio! har ingen aning om det är möjligt någon som vet?

Därimellan blir det nån öl samt indisk mat jag älskar indisk mat icon_smile_tongue.gif
Jag har hört att det skall finnas en bra indisk nära heatrow ska forska fram namnet på den.

Jag såg att det är halva priset till mässan om du bokar biljetter i förväg icon_smile.gif
Någon som vet något att fynda på mässan med kanske mässpriser och så.

Tar gärna emot andra londontips också!

Mvh Anders icon_smile.gif
Jorma
QUOTE (anders.s @ 2005-08-24 11:29 )
Hej

Tänker åka till london på hifimässa!

The Hi-Fi & Home Entertainment Show 2005
23rd - 25th September 2005
Renaissance & Park Inn Hotels, Heathrow, London.

Här finns ju folk som varit där som kanske kan dela med sig av deras erfarenheter. Åker nog den 23 och flyger hem den 26 september.

Åker antaglingen med Ryan Air! Dom flyger till Stanstead så det får bli busstransfer till Heatrow. någon som åkt den rundan som vet om det funkar .
Tips på hotell blir jag också glad över.Hotellet får gärna va billigt men det bästa kanske är att ta in på Renaissance & Park Inn Hotels

Tänkte gå på lördag på hifimässan.

Sedan på söndag vill jag till Camden market? Är det någon som vet om den är öppen på söndag?

På måndag tänkte vi besöka Abbe Road Studio! har ingen aning om det är möjligt någon som vet?

Därimellan blir det nån öl samt indisk mat jag älskar indisk mat icon_smile_tongue.gif
Jag har hört att det skall finnas en bra indisk nära heatrow ska forska fram namnet på den.

Jag såg att det är halva priset till mässan om du bokar biljetter i förväg icon_smile.gif
Någon som vet något att fynda på mässan med kanske mässpriser och så.

Tar gärna emot andra londontips också!

Mvh Anders icon_smile.gif
*

Jag har varit där dom senaste 2 åren som utställare, men i år blir det inte Heathrow. Det är för dyrt och ahr inte gett så mycket enligt min distributör i England. Han satsar istället på 3 mindre mässor för samma kostnad som Heathrow.

Det finns dock en hel del att se och lyssna på och en dag går fort på Heathrowmässan som brukar gå på 2 olika hotell med 5 minuters promenad emellan. Ett bra och hyfsat billigt matställe är en Italiensk reastaurant som ligger mellan dessa hotell in på en tvärgata. Inom gångavstånf finns också McDonalds.
Om du vill käka en dyr hamburgare som inte är mycket bättre än McDonalds så finns det på Renaisance Hotel. Jag tror mig minnas att den kostade närmare 200 kr vid lunchtime.

Första gången 2003 flög jag via Stanstead och tog buss - tunnelbana - buss till mässan. Det tog tid och det var en tråkig och dyr transport. Räkna med 4 till 5 timmar med byten och runt 400 till 500 kr enkelresa. Alltså det dubbla tor. och en dag sammanlagt åt skogen.

Förra året flög jag direkt till och från Heathrow med SAS och det blev billigare och man slapp släpa sig under jord genom London. Flyget med Ryan Air är inte qalltid så billigt som utannonseras. Dom tider som jag kollade på förra året var ut dagen innan mässan och hem dagen efter kostade Ryan Air 1800 kr tor. Till dett kom ju då också buss och tunnelbanebiljetter.

Flyg med SAS kostade då 2100 kr direkt tor. Landvetter - Heathrow.

Det kan kanske vara ett bättre alternativ att ta vägen om Stanstead om du ska besöka London icon_smile_question.gif

Jag har bott på mässhotellet bägge gångerna. Det är ganska dyrt, men dom hade mässpriser åtminstone till utställarna, jag vet inte om mässbesökare kan ta del av dom. Ett sigelrum/dubbelrum kostar ungefär detsamma och normalpriset låg på ca. 130 £/natt inkl. frukost. Mässpriset hamnade på 80 £ inkl. frukost.
Det kan vara bra att ta med frukost då det inte är så mycket dyare ihop med rummet, men om du skulle ångra dig och ändå äta på morgonen så kostar frukosten 12 £/person. frukosten är mycket bra och där finns nästan allt och lite till.

London iövrigt vet jag inte så mycket om, då det inte har varit tid att besöka London för min del ännu, så det kanske någon annan kan berätta lite om.
Eller köp en guidebok från Familjen Olofsson (Mårten Design).
Dom har varit runt i London och har en hel del tips om framförallt prisvärda matställen med god mat.
Familjen Olofsson
anders.s
Tack Jorma icon_smile.gif

Mvh Anders
eliot
QUOTE (Jorma @ 2005-08-24 13:21 )
Eller köp en guidebok från Familjen Olofsson (Mårten Design).
Dom har varit runt i London och har en hel del tips om framförallt prisvärda matställen med god mat.
Familjen Olofsson

icon_smile_shock.gif En produktiv familj icon_smile.gif
MartinH
Jag ska till denna mässa och fick riktigt bra flyg, 750:- T o R inkl allt...

Park Inn har bra hotelpriser oxå, 59 pund inkl VAT/ rum o natt...

Men boka direkt av hotellen o inte genom mässan, då blir det billigare...

/Martin
MartinH
Jag ska till denna mässa och fick riktigt bra flyg, 750:- T o R inkl allt...

Park Inn har bra hotelpriser oxå, 59 pund inkl VAT/ rum o natt...

Men boka direkt av hotellen o inte genom mässan, då blir det billigare...

/Martin
anders.s
Tackar icon_smile.gif

Mvh Anders
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.