Hur går det med Stockholms resan ?
Jag är här nu och funderar på om jag ska ta mig ut till Kent på HiFi Art och lyssna på lite Kharma... men det kanske bara är dumt !?
Mina favorit affärer av dom jag besökt som "turist" är...
Audioconcept, liten men naggande god affär för att använda ett slitet uttryck, mycket "annorlunda" godsaker som spelar bra.
Ljudmakarn, trevlig affär med trevlig bemötande. Aldrig några problem att få lyssna och sköta sig själv i deras källare.
HiFi Art, hos Kent är det aldrig någon "Hur mycket pengar tänker du spendera" anda utan mer "Hur mår du idag då" anda.
Nu med Kharma i butiken är ett besök riktigt intressant. Han har en fin lokal och intressanta produkter, det skulle kunna vara en oerhört trevlig butik med lite mer ordning, men det kommer säkert... om det inte redan är gjort, var en månad sen jag var där sist.
Hemmabio.se ( aka CinemaConcept ), är du ute efter att kika projektorer är det hit och ingen annanstans du ska gå. Oerhört kunnig och service minded ägare med
många projektorer för demo. Alltid intressant !
Sontec har jag bara varit till en gång, då fick jag inget super bemötande men killen verkade vara ensamm och ville inte lämna mig ensamm i något lyssningsrum verkade det som. Reference Audio har en del fina saker inne men här har jag aldrig lyssnat på något, verkar vara ett ämne säljaren då försökte undvika... den känslan fick jag ialla fall.
Skivhuset är oxå värt ett besök, fin skivbutik med bra priser på mycket skivor tycker jag.
Edit: Glömde nämna Paus, dit har jag varit en gång och blev bra bemött, fick lyssna på en Primare och Audiovector anläggning.