Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Ny förstärkare
Euphonia Audioforum > Euphonia Forum > Euphonia Hififorum
Pages: 1, 2
Karvid
Finns det någon uppfattning om Advantage grejor och Accuphase vad gäller distortion?? icon_smile_approve.gif

Igen:
Vet någon var man kan köpa/lyssna på Bryston??
Engelholm Audio
QUOTE (Karvid @ 2005-08-25 14:11 )
Igen:
Vet någon var man kan köpa/lyssna på Bryston??
*
Bryston togs över av ett norskt företag. Lyric Hifi tror jag det heter. Innan var det Classic Design i Sverige som hade Bryston, fast CD var väldigt lågmälda med Bryston. Synd.
Surfa in här: http://www.lyrichifi.no och leta vidare därifrån...

Jag har haft mailkontakt med Bryston i Canada och dom svarar snabbt och proffisionellt på mina frågor.

Lycka till!

Ps. Ang distortion så är det lifsfarligt. Distortion är en siffra som skall vara låg. Alltså är 0.1 bättre än 0.2% samtidigt som 0.05 är lite bra som 0.05%.
Så enkelt är det inte, tyvärr, utan typen av distortion spelar mycket stor roll.
costello1
QUOTE (Karvid @ 2005-08-16 10:42 )
Som ny på forumet  icon_smile_big.gif undrar jag om jag gör rätt val om jag uppgraderar till Pathos Logos som jag tycker är urläcker! icon_smile_tongue.gif
Dessutom uppfyller den mina krav på:
- fjärrkontroll
- balanserad CD-ingång
- klara framtida kanske trögdrivna högtalare

Har nu advantage för- slutsteg kombo men vill ha mer musikalitet, värme, rymd (luft) i ljudbilden. Helt enkelt så perfekt ljud man kan få för denna budget.

Kort, kan Pathos Logos vara en bra investering, som jag kan sitta nöjd med på lång sikt? icon_smile_approve.gif
*

icon_smile.gif icon_smile.gif icon_smile.gif

Hei Karvid!

Har du kjøpt Logos-forsterkeren kan jeg bare gratulere!

Jeg er i besittelse av en slik forsterker selv og nå er det blitt en fornøyelse å høre på musikk!

Etter å levd med transistorforsterkere (tørr, kald, tynn lyd) prøvde jeg rør (bl.a. Copland) som var mye bedre, men etter hvert fant jeg ut at den farget mellomtonen for mye, og det var lite kontroll i bassen. Pathos Logos greier å forene det beste fra begge leire, naturlig mellomtone og diskant kombinert med dyp bass med kontroll. Det lyder IKKE hi-fi, men MUSIKK!

Og jeg tror jeg kommer til å beholde forsterkeren (og resten av anlegget) lenge!
Om jeg da ikke vinner i lotto; da ville det vel bli INPOL2 og ProAc D25.....

Beste hilsinger.

icon_smile_approve.gif icon_smile_approve.gif icon_smile_approve.gif
Timbre™
En trend som jag tycker mig märka är att Pathosägare snabbt blir märkestrogna... icon_smile.gif En gång Pathos alltid Pathos verkar det som och det är lätt att förstå.
ALA
QUOTE (Karvid @ 2005-08-16 10:42 )
Som ny på forumet  icon_smile_big.gif undrar jag om jag gör rätt val om jag uppgraderar till Pathos Logos som jag tycker är urläcker! icon_smile_tongue.gif
Dessutom uppfyller den mina krav på:
- fjärrkontroll
- balanserad CD-ingång
- klara framtida kanske trögdrivna högtalare

Har nu advantage för- slutsteg kombo men vill ha mer musikalitet, värme, rymd (luft) i ljudbilden. Helt enkelt så perfekt ljud man kan få för denna budget.

Kort, kan Pathos Logos vara en bra investering, som jag kan sitta nöjd med på lång sikt? icon_smile_approve.gif
*

Hej

Tycker att du ska lyssna på förstärkaren med kombinationen som du har hemma eftersom ljudet kan vara utmärkt med en viss kombo medan nästan dåligt med en annan (gäller med alla delar av ett system oavsett om det är high-end eller lägre kval.). Har du bra kontakter med affärer som säljer hi.fi blir provlyssning hemma inte ngt. problem.
pihl
jeg har haft min i et par dage og er meget tilfreds icon_smile_approve.gif afløst en rørforstærker med WE 300B icon_smile_cool.gif men som sagt tidligere "prøv den hjemme"
Karvid
icon_smile.gif
Håller helt med om att komponenter skall provas i den egna anläggningen.
Jag har nog förstärkaren om någon vecka (blev lite strul vid sändningen)...

Skall bli spännande att se vad den kan göra i min anläggning.
De nya högtalarna har nu spelat mer än 200 timmar och jag har lånat hem en Jorma Design nr.1 högtalarkabel för att eliminera eventuella problem med kablage. Och spelar nu en hel del med Advantage kombon (försteg/slutsteg) för att få en bra referens då nya stärkaren kommer.

Det nya rummet har dock visat sig ev ha problem med aukustiken (ljudet känns fortfarande liiite "bumligt och tjockt. Men har inga markanta pikar eller utsläckningar då man sveper mha CD (jämna 10-tal Hz). En svag pik vid 80Hz och en svag utsläckning vid 90Hz har jag dock noterat (kan kanske indikera en pik vid 45Hz fast jag inte svept denna frekvens... icon_smile_dead.gif

Skall nog prova att bygga ihop ett par tube traps, eller??? icon_smile_angry.gif

Timbre™
Karvid, kan du tar ner bildstorleken till max 750 pixlars bredd. Återigen trevliga bilder men vi måste hålla på detta.
Jag tar bort dom så länge.
costello1
Hei.

Er det noen som har forsøkt å bytte rørene på Logos?

Har hørt at man får mere velljud dersom man bytter til bl.a Electro Harmonix 6922.

Noen som har erfaringer???

PS: "snygga bilder, Karvid!"

mvh
Amadeus
Hej Karvid,

Jeg synes din Teac virker lidt bekendt? icon_smile_wink.gif
Morello
Jag är imponerad av Karvids snickarbegåvning. icon_smile_approve.gif Tänk om mina exemplar av samma högtalare kunde bli sådär snygga. icon_smile.gif
K-man
Ja, Karvids alster är sannerligen tjusiga! ...tänk att det alltid är någon som får till det bättre än konstruktören själv! icon_smile_big.gif

...de skulle gör asig även hos mig! icon_smile.gif

\\K-man
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.