Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Von Schweikert VR4jr
Euphonia Audioforum > Euphonia Forum > Euphonia Hififorum
MPT
Hei.

Jeg er for tiden ute etter noen nye høyttalere. Jeg har sett og hørt litt på Von Schweikert VR4jr som jeg liker veldig godt. Rommet mitt er ca 4x3,33kw, så det er ikke så veldig stort kan man si. Skal låne disse med hjem for å høre om dette er de riktige for meg.

Anlegget mitt er:

"Forsell drivverk (ombygget av Base Tecnhology)
dCS Purcell upsampler
dCS Delius d/a konverter
BAT VK 75SE effektforsterker
Verity Audio Fidelio høyttalere
Acustica Aplicata

Hva syntes dere om denne høyttaleren?
Kero
Borde ju kunna bli en riktigt bra kombination med BAT slutsteget och den rätt hyffsade cd spelar kombon. icon_smile_wink.gif
Trots att rummet är ganska litet så har du ju lite absorbenter om jag fattat rätt. Har hört VR-4jr i ett väldigt litet rum på mässa och då rullade basen omkring alldeles för mycket i rummet men det var extremt dåliga förhållanden. Men har du möjlighet att prova är det ju perfekt. Då behöver du ju inte våra åsikter, du kommer ju höra om det fungerar.
Velodyne
MPT: Har du lånat hem och lyssnat på VR4-JR än? Är själv väldigt sugen på ett par, så jag funderar på att åka över till Ultimate i Vimmerby och lyssna på dem.

Tänkte om du kunde dela med dig av lite lyssningsintryck. Lite åsikter om den dipolära bakåtriktade diskanten osv...
Timbre™
Du har alltså ett par Verity Audio Fidelio för tillfället. Kan föreställa mig hur det låter med BAT VK-75SE. Får man fråga vad det är som får dig på bytestankar... icon_smile_question.gif
K-man
...jag är också intresserad av vad som får dig på bytestankar. Fidelio har gjort mycket väl ifrån sig de gånger jag hört den...

\\K-man
Matrixen
Stämmer in i kören...
Lyssnade på VR4jr under semestern och bedömmer den som bra för sitt pris. Den är dock inte en uppgradering från Fidelio i mina öron. Din preferens, eller hur det funkar i ditt rum vet du ju bäst själv.
kenneth
det intressanta med VR4 är att de går att dela på men jag ser inte/hör inte talas om någon som gör det icon_smile_disapprove.gif . Sätt upp 'satelliterna' på stativ en bit mot mitten av rummet och baslådorna lite längre bak - det är ett litet pyssel men det går att få till det riktigt bra! Jag har bara goda erfarenheter av delat system (inte bara Jim Aud's) - speciellt i små rum där det inte är lätt att få disk/mellanregister och bas att spela bra ihop från samma ställe.... icon_smile.gif
MPT
Hei!

Beklager for sent svar...

Nei jeg har ikke fått testet dem enda, skal gi en lyd fra meg når jeg har hørt dem i mitt eget oppsett. icon_smile.gif

Ja jeg er veldig usikker på om VR4jr er noe bedre enn Verity Fidelio, syntes Fidelio gjør en utmerket jobb, men savner litt av den dypeste bassen, som kanskje VR4jr er bedre på???
Rydberg
QUOTE (MPT @ 2005-08-24 13:32 )
Hei!

Beklager for sent svar...

Nei jeg har ikke fått testet dem enda, skal gi en lyd fra meg når jeg har hørt dem i mitt eget oppsett.  icon_smile.gif

Ja jeg er veldig usikker på om VR4jr er noe bedre enn Verity Fidelio, syntes Fidelio gjør en utmerket jobb, men savner litt av den dypeste bassen, som kanskje VR4jr er bedre på???
*

Prova först med att testa ett annat steg (transistor) till dina Verity, då kanske basen infinner sig. Bryston 14B-SST, Krell FPB eller nått liknande kanske.
MPT
Hei

Jeg har hatt Dynamic Precison 6.52 (400watt) på disse, Bat-en er mye bedre i mine ører. Den hadde litt mer punsh, men alt annet var ikke det samme.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.