Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Signaturer
Euphonia Audioforum > Euphonia Forum > Euphonia Hififorum
Pages: 1, 2
thli72
Har en tid funderat på vad allas signaturer står för, vissa är lätta men andra behövs mer fantasi för att förstå.

Min står för:

THomas LIndström Född:72 Logiskt eller hur icon_smile_question.gif

Fyll på om ni vill.
IcedEarth
Iced Earth är ett metall band från USA

Iced Earth.com

/rillo
Niclas
Niclas, för att den lokala prästen skvätte vatten över huvudet på mig när jag var liten ( samt att jag hade dålig fantasi vid registreringen ) icon_smile_clown.gif icon_smile.gif .

Mvh
Timbre™
Bra att frågan kom upp... icon_smile.gif Timbre kommer av klangfärg och inte efter namnet på nån Kimberkabel... icon_smile_big.gif
Zalve
Plundin har svaret på det.

http://www.euphonia-audioforum.se/forums/i...findpost&p=9414

Zätat kom när salve.com var upptagen, samt att det var FÖR många "S"-nick i ett FPS-spel på nätet, i vårt team.
plundin
Zalve, Kul att du letade upp detta inlägg, ett av mina första..

Mitt eget nick uppstod när en kompis råkade läsa skylten på min lägenhetsdörr, där vaktmästaren (eller vad dom nu kan heta i modernt språkbruk?) har råkat sammanskriva initialen i mitt förnamn och hela efternamnet (Alltså utan mellanslag). Efter detta har jag vart plundin med honom, oftast signerar jag dock med en trunkering av mitt förnamn.. Vokaler är ju så överarbetat...

/ptr
Nitram
Nitram = Martin baklänges helt enkelt... icon_smile_blackeye.gif
Zalve
Nitram=Martin,,, Det hade jag aldrig funderat över,,, icon_smile_blush.gif
johan
Har aldrig gillat nickname , kör med riktigt namn helt enkelt
Linné
Mitt andranamn, så enkelt var det icon_smile.gif
Timbre™
QUOTE (johan @ 2005-08-06 13:15 )
Har aldrig gillat nickname , kör med riktigt namn helt enkelt
*

Det blir utan tvekan mer personligt. Problemet infinner väl sig först om det dyker upp många Johan på ett stort forum men hifisverige kanske inte har det underlaget... icon_smile_question.gif icon_smile.gif
wintermute
Efter att ha läst boken Neuromancer av William Gibson tyckte
jag att Wintermute verkade vara ett bra namn. Enligt Wikipedia
är det så att:

Wintermute : One of the two Tessier-Ashpool artificial intelligences.
Somehow, Wintermute gained a minute amount of control of different computer systems all over the earth and on Straylight. His goal is to combine with
Neuromancer and become a superintelligence.

Superinteligens...
Kero
Inte så kompliserat här heller... mitt efternamn. icon_smile.gif
Schantz_Audio
Mitt är från den gammla göda tiden när men spelade spel i klan på nätet då skulle man ha ett tufft namn så det blev The_Groupie. Och nu har det liksom fastnat, jag trivs med det.
Vogue
Domaine Comte Georges de Vogüé

.. Rød Bourgogne ...

Noget af det bedste man kan få i glasset icon_smile_big.gif

Vogue
Kraudio
Kraudio, är väl inte så svårt att lista ut, beror förstås på att jag gillar KR -audios produkter.
Har ett par av deras monoblock, vilka jag tycker är bland det bästa jag hört.
Dessutom är Eunice Kroon (ägare) mycket sympatisk vid eventuella kontakter.

Hälsningar
Kraudio
oLjud
oLjud? hehe... kanske inte så svårt att lista ut lr? Signaturen har en lång historia bakom sig, för lång för att det ska bli aktuellt att dra den icon_smile_approve.gif
Men för att göra en lång historia kort: på grund av musiken jag lyssnade på.
johan
Det blir utan tvekan mer personligt. Problemet infinner väl sig först om det dyker upp många Johan på ett stort forum men hifisverige kanske inte har det underlaget...

Visst är det så

Men min ståndpunkt med det är just personligt , som man sitter o snackar Irl. man sköter sig likadant här som privat
se18658
jag anväder ud (som är mina initialer, Urban Dandanell) på andra forum och skulle
haft det här också om inte reglerna säger minst 3 tecken så det fick bli min
inloggning på mitt dåvarande jobb.

/Urban
Jörgen_G
Tja - mitt är förnamnet och första bokstaven i efternamnet. Så enkelt är det.

Tillhör de som i likhet med Johan tycker att det känns personligare när forumnamn är likt IRL-namnet. Jag inbillar mig att det känns bättre för läsaren om det man skriver kommer från en IRL-person och inte ett virtuellt nick. Och det vill jag eftersträva.

Å andra sidan - när man väl hängt på ett forum ett tag så blir man ju lite personlig även med dem som har mer fantasifullt namn.

mvh/ Jörgen G
new order
Det finns en eftertanke när det gäller mitt nick oxå.Gruppen med samma namn är lite av en favoritgrupp,men främst så var det ganska passande med ett namn som stämmer in på nyordningen hemma.

När jag först lyssnade på de högtalare som jag nu har var jag rabiat Linnist.Nicket på Linnforumen var Linnie4ever eller något sådant,har liksom förträngt det.... icon_smile_blush.gif Men mitt uppvaknande efter att ha lyssnat på andra,och i mitt tycke bättre produkter,blev plötsligt och chockartat!Fort såldes Linn riggen bort och in kom en anläggning av italiensk härstammning.Är inte det en nyordning=new order så vet jag inte vad!
Vee-Eight
Vee-Eight kommer sig ifrån en idétorka då jag pluggade på Halmstad Högskola, det skulle namnges nollningsoveraller; ngt coolt och spektakulärt skulle stå på overallryggen. Eftersom jag har en viss förkärlek till V-motorer så blev det alltså "Vee-Eight". I samma veva gick jag med i en discjockeyförening, DJF, och fick därför ett DJ-nick såsom DJ Vee-Eight. Det blev skojjigare att lira egna plattor än att vara full och klaga på andras plattor icon_smile_approve.gif , så det blev ett stort antal arbetade timmar på Halmstad Kårpub till slut. En underbar tid!

Detta gjorde att jag också kallades privat för Vee-Eight, senare V8 på svenska. När jag köpte min älskade saab V4 så var det en rolig jäkel som kom på namnet Halv-Åtta. Andra namnabnormiteter som mina kamrater kom på var;

Halv Åtta
19.30
Våtta
Vårta
V4
Vee-Four
Daniel
No Fluff DeLuxe (efter ett missöde med uppgraderingstekniska förväxlingar av mina Carlsson OA51.3, då jag missade att stoppa i dämpullen...)

Men detta kunde ni kanske listat ut på direkten när ni såg nicket?! icon_smile_wink.gif icon_smile_tongue.gif
JMlab
14 st JMlab högtalare,så nicket föll sig naturligt!!
Mvh Stefan
Timbre™
QUOTE (Vee-Eight @ 2005-08-07 10:56 )
Men detta kunde ni kanske listat ut på direkten när ni såg nicket?!  icon_smile_wink.gif  icon_smile_tongue.gif
*

Ja, det står liksom skrivet mellan raderna... icon_smile_big.gif
EAR
EAR som har dubbel betydelse icon_smile_big.gif
Dels EAR = öra
Dels E.A.R = Esoteric Audio Research som är namnet på mina rörhäckar.
I förlängningen vet man ju aldrig om det bara blir örat som stannar kvar icon_smile_wink.gif
Mats = mitt riktiga namn icon_smile_wink.gif
Fred00
Ett av de första forumen jag blev medlem på var Sporthoj.com. Jag ägde då en Yamaha R6 av årsmodell 2000. Alltså:

Fredrik = Fred
2000 = 00

Summa: Fred00 icon_smile.gif
K-man
Sporthoj...undrar om vi är flera här som även finns reggade på sporthoj.com...jag har räknat ut ett par iallafall.. icon_smile_approve.gif

\\K-man
K-man
...jag heter inte K-man på sporthoj.com...kanske är bäst att komplettera med icon_smile_blush.gif

\\K-man
IHS
Dels bor jag ovanför polcirkeln, där ihs och snö förekommer i riklig mängd.
Dessutom bildar initialerna en "förkortning" av ett namn som har med mitt arbete att göra. Arbetsplatsen brukar ha ett instrument av stort format, och ett kors på taket. (slut på ledtrådar)
Ekman
är också med på sporthoj icon_smile.gif
Fred00
Vad heter ni på Sporthoj då, och vad kör ni? icon_smile.gif
Morello
Morello, Joe Morello är en känd jazzbatterist, som spelade med Dave Brubeck för länge sedan. Joe Morello är synnerligen förtjust 5/4-takt. icon_smile_approve.gif
Musicus
om.s = Første bokstavene i mitt (dobbelt) fornavn.Første bokstav i etternavn
K-man
Fred00....vad åks...vi verkar inte vara helt åtskiljda i vår smak. icon_smile.gif OT men kan inte låta bli att lägga in denna bilden på mitt åkdon.. icon_smile_big.gif
Timbre™
Vem kör den främre motobicicletan... icon_smile_question.gif icon_smile.gif
Roq
I lumpen var "Roq" en förkortning av mitt efternamn. Bara att gissa vilket! icon_smile.gif
Som bonus så kan man uttala det "rock" och det passar ju bra i musiksammanhang.
Timbre™
Rosenqvist... icon_smile_question.gif icon_smile_wink.gif
Viking
I am what I am and I do what I do icon_smile_approve.gif
oLjud
fina cyklar icon_smile_big.gif
Fred00
OT-varning:

K-man: Nice! Här kommer bild på min gamla. Tyvärr sålde jag den för ett år sedan, men det blir nog snart hoj igen. Tills vidare kan jag harva runt på föräldrarnas glidare så mycket jag vill, även om det inte är hälften så kul som en sporthoj. icon_smile.gif

K-man
Fred00, mumma! icon_smile.gif Glidare....njae...då finge det nog vara.. icon_smile_big.gif icon_smile_big.gif

\\K-man
pix
Hej (mitt inlägg nr1 !)
Jag har ärvt mitt efternamn, och det är det samma som tilverkaren av "sveriges mest sålda bil" -och jag heter inte "Volvo".... icon_smile_blackeye.gif
En gång i tiden sålde detta företag även halstabletter (~20 år sedan) som hette som mitt signum.
Även min storebror har ärvt -samma efternamn !
Så jag fick namnet "lillpix" icon_smile_question.gif
När det var dags för att knåpa ihop en web-sida för några år sedan passade mitt signum ganska bra. Websidan handlade om web och 3D-grafik (Pix = pixels), så sidan hette/heter "PixWorld" (Tror den finns kvar på PixWorld
Har alltså inget med pengar att göra -tyvärr icon_smile_disapprove.gif
Mvh
/Pix icon_smile_big.gif
thli72
Välkommen Pix!!! 855 medlemar undrar hur lång tid det tar innan "vi" når 1000??
eliot
Det är en rätt rolig historia förknippad med mitt nick icon_smile.gif

- Jag bodde i Schweiz och då mitt efternamn börjar på Lj..... så sa jag förtydligande "mit Lj am Anfang". Nu uttalas bokstäverna L+j på tyska "ell"+"jott" så jag fick ett brev adresserat till Mr. Eliot J..... icon_smile_big.gif

Just då fanns det ett barnprogram på tysk TV som hette "Eliot, das Schmunzelmonster" icon_smile_wink.gif icon_smile_big.gif

//Eliot
Jakob_S
Förnamn + första bokstaven i efternamnet! Avancerat så det förslår. :b

//Jakob
Hans Faber
Hejsan

Hans Faber: Det kommer af mit fornavn er Hans og mine stadige fascination af Sonus Faber produkterne.
icon_smile_big.gif
shras
Det er et gammelt alias fra universitetstiden. Så dejligt let at huske... icon_smile_cool.gif
Neon Park
Anledningen till att jag valde Neon Park som signatur är att jag gillar Little Feat´s musik(Är det nån som kommer ihåg den gruppen?) Neon Park har designat de flesta av deras skivomslag.
Mvh
ribbon
Äger ett par band-diskanter därav namnet ribbon icon_smile_approve.gif
Ledzepp
Har ingen aning vad mitt nick står för.......
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.