[quote=new order,2005-07-21 03:04 ]
Nog bör väl en Logos klara driva JM labs 907?Eller behöver dom ännu mer power?
Återigen så återkommer jag till högtalarna.Det kan inte vara så att du helt enkelt inte gillar JM labs karaktär på diskanten?Smaken är som baken och det några tycker är välupplöst ljud tycker andra är vasst.Personligen är jag nästan allergiskt mot vasst metalliskt diskant ljud,jag blir lyssningstrött direkt.
Mina första "riktiga" högtalare var ett par Hifi & Musik testvinnare för en massa år sedan,TDL RTL3.Jag köpte dom olyssnat.Hifi & musik kunde väl inte ha fel trodde jag i min enfald

!
En bytarkarusell tog fart.Bytte cd-spelare.Testade olika signalkablar.I olika rum.Ingenting hjälpte!
I ren desperation så tog jag till sist mina surroundhögtalare (ett par små JPW mini monitorer) och ställde dom på TDLarna.kopplade in dom och använde endast basarna på Tdl.
Voila´! Ingen överenergisk diskant längre!Det lät inte bra och inte speciellt integrerat heller men det GICK att lyssna på.Inte så långt efter den upptäckten så bytte jag bort TDL till andra och i mitt tycke otroligt mycket komplettare högtalare.
NHT 2,5.Med dessa blev det roligt att lyssna på musik igen.
Nu finns det säkert folk som gillar/gillade RTL3,men jag hör inte till den skaran.
Sorry för OT
/n.o
[/quot
Diskanten har blivit helt underbar här nu efter jag lånat en diy nätkabel..Inte alls samma agressiva ljud som jag får med supra lorad nätkabel. Hörde mig för om Nordost vishnu, ska tydligen vara otroligt bra den på att få fram rumskänslan i ljudet..Kostar ju nästan 7000:- ny dock men lär nog vara värt det. Har hört av en del att det oftast är på förstärkare och slutsteg som en bra nätkabel gör mest nytta, att strömmen går fram lättare.