Help - Search - Members - Calendar
Full Version: cd funderingar
Euphonia Audioforum > Euphonia Forum > Euphonia Hififorum
Uffe71
Hej.. Jag tänkte höra lite med folket här om cd spelare, har för tillfället en Marantz cd17 mk3 ki signature. Har Pathos logos och Focal jmlab 907be med Acoustic zen satori högtalarkablage.. Är en liten tendens till hårda s-ljud på vissa skivor och när jag spelar runt ca 40% och uppåt på volymen.. Bästa är nog kanske att vänta och se hur det går med Pathos cd spelare, annars är man lite sugen på att testa Freja spelaren den har ju balancerade utgångar också. Vill också påpeka att Jmlab 907be är otroligt krävande på förstärkare, hade en AVI laboratory för ca 23k före logos och den räckte inte på långa vägar.. Von schweikert vr-1 lät mycket bättre än 907orna med AVI stärkaren.. Mvh/Ulf.
Timbre™
Det är planerat intensivlyssning på en ny modell från Audio Aero kommande vecka. Det blir rapport och bilder.
Uffe71
QUOTE (Timbre @ 2005-07-16 16:22 )
Det är planerat intensivlyssning på en ny modell från Audio Aero kommande vecka. Det blir rapport och bilder.
*

Ok! ska bli kul att läsa om den, synd bara att den ligger rätt högt i pris men det kommer väl Pathos cd:n också göra iof. Fick föresten en liten men klart hörbar förbättring från Marantz cd:n nu..Har cd:n och förstärkaren direkt på golvet uppställda på Disc of silence, la en tegelsten under Dos fötterna på cd:n..mjukare ljud med mer detaljer märktes direkt. Ska fixa mer stenar och göra samma sak med förstärkaren, är väl inte lika viktigt där men kostar ju inte mycket att prova iaf.. Tänkte höra med dig Timbre om hur viktig signalkablarna är? Använder nu en teflonisolerad försilvrad kabel jag köpte av Golden age music för några år sedan.Kör dom oskärmade, låter faktiskt bättre än Eichmann express six mk1 tycker jag..den var inget vidare i min anläggning iaf. En del man pratat med tycker att jag bör ha nån kabel i 5000:- klassen eller mer. Har du några tips? Mvh/Ulf.
Timbre™
Omöjligt att svara på men med ett par avslöjande högtalare kan det säkert ge stort utslag. Varför inte börja med att testa en ren kopparkabel... icon_smile_question.gif
Uffe71
QUOTE (Timbre @ 2005-07-16 16:58 )
Omöjligt att svara på men med ett par avslöjande högtalare kan det säkert ge stort utslag. Varför inte börja med att testa en ren kopparkabel... icon_smile_question.gif
*

jo kan ju säkert dämpa ner s-ljuden litegrann får väl se vad man ska prova för något, är sugen på Nordost red dawn men den kan nog kanske bli lite för ljus i klangen. Finns ju en del begagnade så det kan ju vara värt att testa om man kan komma över ett par till rätt pris..
Rydberg
QUOTE (Uffe71 @ 2005-07-16 17:06 )
jo kan ju säkert dämpa ner s-ljuden litegrann får väl se vad man ska prova för något, är sugen på Nordost red dawn men den kan nog kanske bli lite för ljus i klangen. 
*

Just Red Dawn är inte alls bra tycker jag, Quattro Fil är en mycket bättre kabel som låter mindre spretigt än RD. Ett substitut som är i klass med QF är Naqrefs kablar http://www.naqref.com/cables.html, rekommenderas varmt! icon_smile.gif
Uffe71
QUOTE (Rydberg @ 2005-07-16 17:27 )
Just Red Dawn är inte alls bra tycker jag, Quattro Fil är en mycket bättre kabel som låter mindre spretigt än RD. Ett substitut som är i klass med QF är Naqrefs kablar http://www.naqref.com/cables.html, rekommenderas varmt!  icon_smile.gif
*

jo läste nån recension på Audio review där nån tyckte Red dawn xlr var klart bättre än rca varianten.. hjälper ju inte för min del dock, ska kolla upp naqref lite!
Hur ligger dom prismässigt mot Red dawn och Quttro fil? Såg att det stod pris i sek på hemsidan..
Timbre™
Har kört lite Select Cu mot Select Ag och då har silvervarianten haft en ljusare tonal balans över hörlurssystemet. Det behöver inte bli fel men med kopparkablarna har karaktären blivit mer varm och rund. Kan kanske vara till hjälp om du upplever diskanten som etsig. Med försilvrad koppar är frågan om skineffekten har någon påverkan... icon_smile_question.gif
sampix
jo läste nån recension på Audio review där nån tyckte Red dawn xlr var klart bättre än rca varianten..

Låter som att det skulle vara prylarna de testade på som spökar, och inte vilken terminering som är bäst eller inte icon_smile_wink.gif

KS-kablar som Timbre var inne på låter som en bra idé. Har själv tidigare ägt bl a Kimber Select 1011, som iaf jag tyckte var en mycket trevlig kabel. Den har inga hyss för sig, och det vackra utseendet får man på köpet (ehm nåja icon_smile_big.gif )

Annars är Rydbergs förslag på Nagref kabel inte alls dumt! Kanske med en viss reservation; om du tänkt använda en signalkabel för att maskera andra fel i kedjan, som din sss-iga diskant, så tvivlar jag på att det är denna kabel du vill ha icon_smile_wink.gif
Uffe71
QUOTE (sampix @ 2005-07-16 18:01 )
Låter som att det skulle vara prylarna de testade på som spökar, och inte vilken terminering som är bäst eller inte icon_smile_wink.gif

KS-kablar som Timbre var inne på låter som en bra idé. Har själv tidigare ägt bl a Kimber Select 1011, som iaf jag tyckte var en mycket trevlig kabel. Den har inga hyss för sig, och det vackra utseendet får man på köpet (ehm nåja icon_smile_big.gif )

Annars är Rydbergs förslag på Nagref kabel inte alls dumt! Kanske med en viss reservation; om du tänkt använda en signalkabel för att maskera andra fel i kedjan, som din sss-iga diskant, så tvivlar jag på att det är denna kabel du vill ha icon_smile_wink.gif
*

ok..är antagligen min Marantz cd som ger de lite hårt betonade s-ljuden, har för mig nån på Audio review klagade lite på diskanten på Marantz cd17 var iof mk1 versionen ..känns ändå som min cd17 mk3 ki är begränsningen i min anläggning, den räckte till AVI stärkaren men mot Pathos logos är den nog i underkant. Får köra den sålänge så får man se hur det går med Pathos cd:n i höst..den verkar ju matcha logos bra utseende mässigt iaf och det är ju inte fel..
Timbre™
Visserligen är jag nöjd med Kimberkablarna men jag tänkte rent allmänt att det kan vara intressant att börja med rena kopparledare för att se vad som händer. Det finns ju en del att välja på.
Rydberg
QUOTE (Timbre @ 2005-07-16 20:23 )
Visserligen är jag nöjd med Kimberkablarna men jag tänkte rent allmänt att det kan vara intressant att börja med rena kopparledare för att se vad som händer. Det finns ju en del att välja på.
*

Timbre, testa Naqrefs kablar, nästan gratis i sammanhanget och väldigt bra tycker jag, har funkat väldigt fint i de anläggningar jag testat dem icon_smile.gif
MartinH
Sen kan det ju dock vara så att s-ljuden ligger på skivorna ?!?!
Nitram
QUOTE (MartinH @ 2005-07-18 08:41 )
*

Ja det är ju inte helt ovanligt... var ganska säker på att s-ljuden kom från min spelare, men så i helgen så testade jag en annan bättre spelare... och det mesta blev snäppet bättre... men s-ljuden bestod.
Uffe71
QUOTE (MartinH @ 2005-07-18 07:41 )
*

mm, stämmer nog iof, märks ju mer på vissa skivor ja men tycker ändå att s-ljuden är lite för markerade i min anläggning.. blir rejält mycket på vissa skivor och så fort man spelar på lite högre volym. Har för mig nån på hififorum tyckte Pathos logos drar åt det ljusare hållet också, tycker inte Lars Ek på Pl audio dock..
Uffe71
QUOTE (Nitram @ 2005-07-18 08:05 )
Ja det är ju inte helt ovanligt... var ganska säker på att s-ljuden kom från min spelare, men så i helgen så testade jag en annan bättre spelare... och det mesta blev snäppet bättre... men s-ljuden bestod.
*

Så skillnaden blev inte så stor när du bytte upp dig på cd spelare då?
Har läst på amerikanska forum där tycker en del att det ger relativt lite för pengarna att byta upp sig i signalkällan..Handlar ju mycket om matchning också.
Zalve
Byte at CDspelare borde ge en del, om man byter till en bättre.
Information som missas vid inläsningen, kanju aldrig återskapas senare i kedjan.
new order
Hur är det med JM Labs högtalare,brukar inte dessa generellt vara lite ljusa i sin karaktär icon_smile_question.gif
Nitram
QUOTE (Uffe71 @ 2005-07-18 09:57 )
Så skillnaden blev inte så stor när du bytte upp dig på cd spelare då?
Har läst på amerikanska forum där tycker en del att det ger relativt lite för pengarna att byta upp sig i signalkällan..Handlar ju mycket om matchning också.
*

Det var tillräckligt stor skillnad för att det skulle vara motiverat att välja den, om jag stod utan och inte redan hade en spelare... (den var alltså bara hemma för provlyssning) den var bättre i mellanreg och diskant, medans basen var likvärdig.
Men... jag fick inte panik att uppgradera på en gång... lite annat kommer före.

Givetvis handlar det om matchning... och om hur mycket man är villig att lägga för en förbättring, och det är ju ett svårt ämne... för vissa kanske definerar skillnaden som natt och dag... och nån annan som nyanser...
Uffe71
QUOTE (new order @ 2005-07-18 09:33 )
Hur är det med JM Labs högtalare,brukar inte dessa generellt vara lite ljusa i sin karaktär icon_smile_question.gif
*

Jo det sägs ju det, en del tycker den gamla tioxid diskanten är bättre än den nya i beryllium..att den nya är agressivare i ljudkaraktären, vet inte om det stämmer dock men många säger att electra be serien är extremt kräsna på kringutrustningen..Det märkte ju jag som sagt rejält, dom öppnade inte upp sig alls 907orna med Avi förstärkaren för ca 23 000:-. Dom slog igenom och tappade kontrollen väldigt lätt då. Med logosen kan man spela i princip fullt ut med dom 110 watt den ger med bibehållen klangkaraktär..otroligt driv i logos stärkaren.. icon_smile.gif
Uffe71
QUOTE (Nitram @ 2005-07-18 10:25 )
Det var tillräckligt stor skillnad för att det skulle vara motiverat att välja den, om jag stod utan och inte redan hade en spelare... (den var alltså bara hemma för provlyssning) den var bättre i mellanreg och diskant, medans basen var likvärdig.
Men... jag fick inte panik att uppgradera på en gång... lite annat kommer före.

Givetvis handlar det om matchning... och om hur mycket man är villig att lägga för en förbättring, och det är ju ett svårt ämne... för vissa kanske definerar skillnaden som natt och dag... och nån annan som nyanser...
*

Ok, man är ju lite sugen på Pathos cd spelare när den nu kommer.. Borde ju vara ett rejält lyft mot min cd17 iaf.. Den blir väl dock inte direkt billig tyvärr men men, ska bli kul att se om den släpps framåt hösten. icon_smile.gif
Nitram
Ja den är läcker Phatosen icon_smile_tongue.gif skulle vara intressant att höra.
new order
Du borde låna hem och testa en bra cd-spelare med balanserad utgång.Jag misstänker att Logosen har ännu mer att ge via den balanserade ingången.

Sedan när det gäller signalkablar,så får de ännu mer insatta kabeltestarna på forumet rekommendera vad du borde testa.Men jag tycker att Jormas kablar borde ligga bra till.Dom tillför inga extra S-ljud.Och dom är BRA!
Ett budget tips när det gäller balanserade signalkabel är Kimber PBJ.En begagnad sådan är inte speciellt dyr.
Uffe71
QUOTE (new order @ 2005-07-19 08:24 )
Du borde låna hem och testa en bra cd-spelare med balanserad utgång.Jag misstänker att Logosen har ännu mer att ge via den balanserade ingången.

Sedan när det gäller signalkablar,så får de ännu mer insatta kabeltestarna på forumet rekommendera vad du borde testa.Men jag tycker att Jormas kablar borde ligga bra till.Dom tillför inga extra S-ljud.Och dom är BRA!
Ett budget tips när det gäller balanserade signalkabel är Kimber PBJ.En begagnad sådan är inte speciellt dyr.
*

Har lånat en Theta dac nu och kör den balanserat till logosen, lite bättre ljud med den..s-ljuden dämpades en del men inte helt dock. Sen känns ljudet lite större åt alla håll och basen är fastare, inte så stor skillnad man hoppats på kanske ändå..Theta dacen är ju några år också. Man är lite sugen på nya Primare cd31 eller Copland cda823.. båda har ju balanserad utgång och ska vara riktigt bra, skulle vart kul o kunna testa nån av dom. Vilken nivå tror du jag bör lägga mig på med Jormas kablar till min anläggning? Är kanske dumt att köpa rca kabel om man ska byta till cd med xlr frampå..
new order
QUOTE (Uffe71 @ 2005-07-19 16:04 )
Har lånat en Theta dac nu och kör den balanserat till logosen, lite bättre ljud med den..s-ljuden dämpades en del men inte helt dock. Sen känns ljudet lite större åt alla håll och basen är fastare, inte så stor skillnad man hoppats på kanske ändå..Theta dacen är ju några år också. Man är lite sugen på nya Primare cd31 eller Copland cda823.. båda har ju balanserad utgång och ska vara riktigt bra, skulle vart kul o kunna testa nån av dom. Vilken nivå tror du jag bör lägga mig på med Jormas kablar till min anläggning? Är kanske dumt att köpa rca kabel om man ska byta till cd med xlr frampå..
*

Vilken nivå på Jormas kablar?jag vet inte,kanske Timbre kan hjälpa dig med den biten?Men no.1 är bra.
Och vad jag har förstått så är Jormas kablar uppgraderingsbara,så en no.3 kan uppgraderas till no.1.Rätta mig om jag har fel,Jorma!
Uffe71
QUOTE (new order @ 2005-07-19 19:40 )
Vilken nivå på Jormas kablar?jag vet inte,kanske Timbre kan hjälpa dig med den biten?Men no.1 är bra.
Och vad jag har förstått så är Jormas kablar uppgraderingsbara,så en no.3 kan uppgraderas till no.1.Rätta mig om jag har fel,Jorma!
*

ok, testar en hemmagjord nätkabel just nu på Logosen, den gör rejält mycket faktiskt..mjukade ut dom otrevliga s-ljuden nästan helt. Funderar på en nätkabel från tyska Fisch audio technik, finns i 3 nivåer, tror nivå 2 räcker för min del. Kostar drygt 3000:- och ska enligt vad Esoterisk hifi sa ge en rejält större ljudbild åt alla håll, framförallt på bredden och där saknar jag lite..
new order
QUOTE (Uffe71 @ 2005-07-19 21:48 )
ok, testar en hemmagjord nätkabel just nu på Logosen, den gör rejält mycket faktiskt..mjukade ut dom otrevliga s-ljuden nästan helt. Funderar på en nätkabel från tyska Fisch audio technik, finns i 3 nivåer, tror nivå 2 räcker för min del. Kostar drygt 3000:- och ska enligt vad Esoterisk hifi sa ge en rejält större ljudbild åt alla håll, framförallt på bredden och där saknar jag lite..
*

Ok,välkommen till tweakarträsket icon_smile_wink.gif Säg inget till någon oinvigd att du ska köpa nätsladd för dryga 3000 spänn bara..dom börjar titta så konstigt på en icon_smile_big.gif icon_smile_wink.gif
Uffe71
QUOTE (new order @ 2005-07-19 21:13 )
Ok,välkommen till tweakarträsket icon_smile_wink.gif Säg inget till någon oinvigd att du ska köpa nätsladd för dryga 3000 spänn bara..dom börjar titta så konstigt på en icon_smile_big.gif  icon_smile_wink.gif
*

Hehe precis.. men otroligt vad bra det blev här med en relativt enkel diy kabel, underbart luftigt och samtidigt mjukt ljud.. Verkar som nätkabel gör oerhört mycket på ljudet. Sen måste jag ju ha en till cd:n också så det är ju ca 6000:- man får punga ut med då men går säkert få ett bra pris på 2 st hos Esoterisk. Bästa vore ju om man skulle köpt nivå 1 kabeln men den kostar ca 5000:-, kanske bättre att köpa en sån och vänta lite med den till cd:n..tar aldrig slut på inköpen.. icon_smile_wink.gif
Morello
icon_smile_shy.gif Om återgivningen av s-ljuden beror på lyssningsnivå, finns det liten anledning att byta CD-maskin. Det låter snarast som att slutsteget och/eller högtalarna överstyr. Hur mycket effekt lämnar slutsteget ifråga?
new order
Nog bör väl en Logos klara driva JM labs 907?Eller behöver dom ännu mer power?

Återigen så återkommer jag till högtalarna.Det kan inte vara så att du helt enkelt inte gillar JM labs karaktär på diskanten?Smaken är som baken och det några tycker är välupplöst ljud tycker andra är vasst.Personligen är jag nästan allergiskt mot vasst metalliskt diskant ljud,jag blir lyssningstrött direkt.

Mina första "riktiga" högtalare var ett par Hifi & Musik testvinnare för en massa år sedan,TDL RTL3.Jag köpte dom olyssnat.Hifi & musik kunde väl inte ha fel trodde jag i min enfald icon_smile_blackeye.gif icon_smile_wink.gif !

En bytarkarusell tog fart.Bytte cd-spelare.Testade olika signalkablar.I olika rum.Ingenting hjälpte!
I ren desperation så tog jag till sist mina surroundhögtalare (ett par små JPW mini monitorer) och ställde dom på TDLarna.kopplade in dom och använde endast basarna på Tdl.
Voila´! Ingen överenergisk diskant längre!Det lät inte bra och inte speciellt integrerat heller men det GICK att lyssna på.Inte så långt efter den upptäckten så bytte jag bort TDL till andra och i mitt tycke otroligt mycket komplettare högtalare.
NHT 2,5.Med dessa blev det roligt att lyssna på musik igen.

Nu finns det säkert folk som gillar/gillade RTL3,men jag hör inte till den skaran.

Sorry för OT icon_smile_blush.gif

/n.o
Uffe71
[quote=new order,2005-07-21 03:04 ]
Nog bör väl en Logos klara driva JM labs 907?Eller behöver dom ännu mer power?

Återigen så återkommer jag till högtalarna.Det kan inte vara så att du helt enkelt inte gillar JM labs karaktär på diskanten?Smaken är som baken och det några tycker är välupplöst ljud tycker andra är vasst.Personligen är jag nästan allergiskt mot vasst metalliskt diskant ljud,jag blir lyssningstrött direkt.

Mina första "riktiga" högtalare var ett par Hifi & Musik testvinnare för en massa år sedan,TDL RTL3.Jag köpte dom olyssnat.Hifi & musik kunde väl inte ha fel trodde jag i min enfald icon_smile_blackeye.gif icon_smile_wink.gif !

En bytarkarusell tog fart.Bytte cd-spelare.Testade olika signalkablar.I olika rum.Ingenting hjälpte!
I ren desperation så tog jag till sist mina surroundhögtalare (ett par små JPW mini monitorer) och ställde dom på TDLarna.kopplade in dom och använde endast basarna på Tdl.
Voila´! Ingen överenergisk diskant längre!Det lät inte bra och inte speciellt integrerat heller men det GICK att lyssna på.Inte så långt efter den upptäckten så bytte jag bort TDL till andra och i mitt tycke otroligt mycket komplettare högtalare.
NHT 2,5.Med dessa blev det roligt att lyssna på musik igen.

Nu finns det säkert folk som gillar/gillade RTL3,men jag hör inte till den skaran.

Sorry för OT icon_smile_blush.gif

/n.o
*

[/quot

Diskanten har blivit helt underbar här nu efter jag lånat en diy nätkabel..Inte alls samma agressiva ljud som jag får med supra lorad nätkabel. Hörde mig för om Nordost vishnu, ska tydligen vara otroligt bra den på att få fram rumskänslan i ljudet..Kostar ju nästan 7000:- ny dock men lär nog vara värt det. Har hört av en del att det oftast är på förstärkare och slutsteg som en bra nätkabel gör mest nytta, att strömmen går fram lättare.
new order
QUOTE (Uffe71 @ 2005-07-21 11:38 )
[Diskanten har blivit helt underbar här nu efter jag lånat en diy nätkabel..Inte alls samma agressiva ljud som jag får med supra lorad nätkabel. Hörde mig för om Nordost vishnu, ska tydligen vara otroligt bra den på att få fram rumskänslan i ljudet..Kostar ju nästan 7000:- ny dock men lär nog vara värt det. Har hört av en del att det oftast är på förstärkare och slutsteg som en bra nätkabel gör mest nytta, att strömmen går fram lättare.
*

Här har du två bra begagnade nätkablar för en totalsumma av 5000kr.
Hifimagasinet eller här på euphonia

Dessa nätkablar är riktigt,riktigt bra!Det vet jag av egen erfarenhet.

Köp sedan mina Rollerblocks så är du ett steg närmare hifi-nirvana icon_smile_wink.gif

Totalsumman skulle hamna på ungefär samma som Vishnun kostar ny.

Jag har märkt lika stora förbättringar (om inte större) på en bra nätkabel till cd-spelaren som till förstärkeriet.Frågor som hur och varför det blir förbättringar får andra svara på.Jag kan liksom inte ännu fatta ATT det gör en sådan skillnad icon_smile_shock.gif icon_smile_wink.gif
Uffe71
QUOTE (new order @ 2005-07-21 10:51 )
Här har du två bra begagnade nätkablar för en totalsumma av 5000kr.
Hifimagasinet eller här på euphonia

Dessa nätkablar är riktigt,riktigt bra!Det vet jag av egen erfarenhet.

Köp sedan mina Rollerblocks så är du ett steg närmare hifi-nirvana icon_smile_wink.gif

Totalsumman skulle hamna på ungefär samma som Vishnun kostar ny.

Jag har märkt lika stora förbättringar (om inte större) på en bra nätkabel till cd-spelaren som till förstärkeriet.Frågor som hur och varför det blir förbättringar får andra svara på.Jag kan liksom inte ännu fatta ATT det gör en sådan skillnad icon_smile_shock.gif  icon_smile_wink.gif
*

Nej inte jag heller, man tänker ju att från väggutaget är det ju flera hundra meter skräpkabel ändå.. ska ta och prova diy kabeln på cdn för att se hur mycket den gör där. Jo såg annonsen på Hifimagasinet..vet du vad dom kostar nya Jorma super power? dom borde väl ligga nära Vishnu prestandamässigt?
new order
QUOTE (Uffe71 @ 2005-07-21 13:33 )
vet du vad dom kostar nya Jorma super power? dom borde väl ligga nära Vishnu prestandamässigt?
*

Jag har ingen aning vad dom kostar nya.Fråga Jorma,vettja.

Jag har aldrig testat Vishnu men jag tycker att Super Powern ger ett lugn i återgivningen,kan mycket väl vara det du söker.
Uffe71
QUOTE (new order @ 2005-07-21 14:28 )
Jag har ingen aning vad dom kostar nya.Fråga Jorma,vettja.

Jag har aldrig testat Vishnu men jag tycker att Super Powern ger ett lugn i återgivningen,kan mycket väl vara det du söker.
*

Ok, jag pratade med han som har Jorma kablarna till salu förut..blir nog att jag slår till på en av dom iaf..ska visst ge mycket bra dynamik..dom kostar över 6000:- styck nya sa han..Dom prylarna du har är det såna du lägger kablarna på?
new order
QUOTE (Uffe71 @ 2005-07-21 15:47 )
Dom prylarna du har är det såna du lägger kablarna på?
*

Det är dessa.
Uffe71
QUOTE (new order @ 2005-07-21 23:12 )
Det är dessa.
*

Ok jag har ju Disc of silence under cd och förstärkare..undrar hur dom står sig mot dina rollerblocks..
new order
QUOTE (Uffe71 @ 2005-07-22 09:56 )
Ok jag har ju Disc of silence under cd och förstärkare..undrar hur dom står sig mot dina rollerblocks..
*

Jag har ingen aning faktiskt.Har aldrig testat Disc of Silence.
mos
QUOTE (Uffe71 @ 2005-07-19 21:27 )
Hehe precis.. men otroligt vad bra det blev här med en relativt enkel diy kabel, underbart luftigt och samtidigt mjukt ljud.. Verkar som nätkabel gör oerhört mycket på ljudet. Sen måste jag ju ha en till cd:n också så det är ju ca 6000:- man får punga ut med då men går säkert få ett bra pris på 2 st hos Esoterisk. Bästa vore ju om man skulle köpt nivå 1 kabeln men den kostar ca 5000:-, kanske bättre att köpa en sån och vänta lite med den till cd:n..tar aldrig slut på inköpen.. icon_smile_wink.gif
*

Vad fixar man material till en 'enkel diy kabel' ? Någon som har tips på kabel och koppling för relativt billig peng - som är bättre än de standard nätkablarna man kan köpa på tex Maxi eller lokala elhandlarn?

MvH /M
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.