Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Högtalare 20-30kkr! Rekommendera nu!
Euphonia Audioforum > Euphonia Forum > Euphonia Hififorum
Pages: 1, 2
MartinH
Jakob: Ja Totem brukar ge många en trevlig upplevelse...

Du är välkommen in om du är i trakterna, kolla även in vår lagerrensningslista, där finns det en hel del spännande till vettiga priser..

REA Lista

/Martin
Martin
Nu har det lyssnats på både XZ-1 och XZ-5. Jag är ingen hävert på att beskriva ljud... men jag tycker att både golvaren och stativaren är värda en provlyssning om man söker högtalare i klassen 20-30kkr.

Tvivlar på att det finns mycket som låter lika bra eller bättre för dom pengarna.

Vill man läsa lite lyssningsintryck på dom så finns det en färsk tråd på HF som kommer uppdateras under dagen, med lite folk som man beskriva ljud bättre än mig icon_smile_blush.gif

Elektronik och kablage, allt från Kina!

matte76
Provlyssna Vienna Acoustics Beethoven Concert Grand på Hifi Consult i alingsås...har haft Dynaudio Contour S3.4 tidigare och tycker Vienna låter bättre, rappare ljud som släpper bättre, samt större ljudbild. Köpte dock lillebror Baby Grand som inte kräver lika stort rum som CG...och lillebror låter mumma...samma diskant som i storebror, lite mindre bastryck men snabb och rapp bas. Varmt, detaljerat och homogent ljud med finfin 3D. Mycket prisvärd för sina 25.500, spelar enligt mig minst lika bra (men annorlunda) som Dynaudio Contour S3.4 och Audiovector Mi3 Avantgarde (som jag också ägt tidigare). Har du ett stort (läs djupt!) rum kan du kolla på storebror CG.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.