Denna frågeställning är inte den ovanligaste tråden som existerat på ett hifi relaterat forum,om man säger så
Men det struntar jag i,för jag har en massa funderationer i den ena och andra riktningen och vill gärna veta vad ni har för åsikter OCH vad nu skulle rekommendera.
Jag har en Audio Analogue Maestro CD och den är bra,men som alltid så finns det utrymme till förbättringar.Personligen anser jag dock att det är den svagaste länken i min anläggning (S.F Cremona högtaleri och Pathos Classic One förstärkeri).
Förresten så kanske jag skulle säga vad det är för förutsättningar som gäller.
Spelaren måste ha balanserade utgångar.Den får inte heller vara allt för dyr.Ca 20k ny eller begat.
Jag har några alternativ,det skulle vara intressant att höra era åsikter om dessa.
Accuphase DP-57
Audio Aero Capitole (Begagnad)
Bladelius Freja
Lector CDP-07T
Marantz SA-11 s1
Marantz SA-14 s2
Unison Research Unico CD
Unico Cd och Marantz Sa-14 är dom blligaste spelarna på listan och kanske inte håller de övrigas klass,men dom håller definitivt budgeten.
Sen har vi spelaren som är lite eller mycket "over-the-top".Audio Aero skulle vara en skoj maskin att äga men den är t.o.m begagnad för dyr för mig,men med rätt exemplar till rätt pris så kanske man skulle kunna offra sig lite extra
Accuphase då?Hmm,jag gillar verkligen Accuphase,men jag tar gärna en lite ovanligare maskin!Jag har fått för mig att det är rätt många Accuphase ägare på det här forumet.Är nog lite som kärringen mot strömmen i det här fallet
Leve mångfalden.
Bladelius Freja.Jag gillade verkligen Gondul.Är frejan bara någorlunda i närheten så är det en bra spelare!Men hur är det med barnsjukdommar på denna spelare
Lectors spelare är väl eg.den spelare som jag är mest nyfiken och sugen på.En lite udda skapelse.Toppladdad,separat nätdel och med rör på utgångarna!!Kolla in HÄR.Hifigodis,eller?
Snarlika Audiomecas spelare,kanske?
Marantz bägge SACD spelare är definitivt intressant,speciellt den nyare (och tyvärr dyrare) SA-11 som fick bra recensioner av absolute sound och Hifi choice
Nu över till er.
Tack på förhand
/Mvh.