Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Cd-spelar rekommendationer
Euphonia Audioforum > Euphonia Forum > Euphonia Hififorum
Pages: 1, 2
johan
Jag tror jag lånar tråden lite icon_smile_big.gif Är själv ute efter en drive o har sneglat på C.E.C remdrivna spelare o 47 Labs. Det är kanske kandidator för dig med ??
Merkurius
new order: Hur gåre med Maestron då? Sablar va lång tid det tar....
Amadeus
QUOTE (Merkurius @ 2005-07-10 10:30 )
new order: Hur gåre med Maestron då? Sablar va lång tid det tar....
*

New order: Ja, nu er der jo gået lidt tid. Har du oplevet nogen forbedring efter at du har sat maestroen til at upsample?

(jeg har sendt dig en pm. )

PS. Det jeg har refereret omkring Pathos lancering af 2 (!) cd-afspillere, har jeg hørt fra Pathos' importør i Danmark, men intet er sikkert før den / de bliver lanceret på maredet. Pathos har snakket cd-afspiller i årevis, og der er endnu ikke sket noget konkret... icon_smile_question.gif
fatpipe
new order
Du vet väl att du kan switcha om Classic One till mono?
Sen skaffar du en till och kör dem som monoblock! Samma klang (förhoppningsvis) fast mer effekt!

Tanken är lockande!
new order
Istället för att låta denna tråden självdö ska jag med bilder visa vad som hänt,och
vad jag har beslutat mig för.

Så här har min uppställning sett ut.

Och numer ser det ut på detta viset.

Beslutet blev alltså att behålla Maestro cdn och sälja Pathosen.Jag har sålt vidare min ClassicOne till en medlem på detta forum,och väntar i skrivande stund på nytt förstärkeri.De redan insatta beordras därmed med munkavle tills vidare.. icon_smile_wink.gif
Amadeus
QUOTE (new order @ 2005-08-27 18:36 )
Istället för att låta denna tråden självdö ska jag med bilder visa vad som hänt,och
vad jag har beslutat mig för.

Så här har min uppställning sett ut.

Och numer ser det ut på detta viset.

Beslutet blev alltså att behålla Maestro cdn och sälja Pathosen.Jag har sålt vidare min ClassicOne till en medlem på detta forum,och väntar i skrivande stund på nytt förstärkeri.De redan insatta beordras därmed med munkavle tills vidare.. icon_smile_wink.gif
*

Hej new order!

Jeg har fulgt dit råd og fået balanceret kabel (et Transparent Ultra music link) mellem Pathos og Maestro cd'en. Dette har blandt andet medført en endnu bedre perspektivering og dybde i lydbilledet, så din tese om at Pathos er optimeret til balanceret drift, forekommer meget sansynlig!

Gad vide, hvad du finder på der skal stå på den tomme plads? icon_smile_tongue.gif
Timbre™
Ja, överraskningarnas tid är inte förbi... icon_smile_big.gif
new order
QUOTE (MaltheK @ 2005-08-28 20:58 )
Hej new order!

Jeg har fulgt dit råd og fået balanceret kabel (et Transparent Ultra music link) mellem Pathos og Maestro cd'en. Dette har blandt andet medført en endnu bedre perspektivering og dybde i lydbilledet, så din tese om at Pathos er optimeret til balanceret drift, forekommer meget sansynlig!
Gad vide, hvad du finder på der skal stå på den tomme plads?  icon_smile_tongue.gif
*

Vad roligt att du upplever samma förbättring med balanserad drift på Pathos!

Jag hoppas att den tomma hyllplatsen snart ska vara upptagen igen!Mycket snart till och med.... icon_smile.gif
costello1
[quote=new order,2005-08-29 16:43 ]
Vad roligt att du upplever samma förbättring med balanserad drift på Pathos!
icon_smile_question.gif

Jeg eier Pathos selv (meget fornøyd) og undrer på om det blir noen forbedring av lyden ved å gå over til balansert drift. MEN jeg har UJORDET kurs i mitt hus.

Men det er kanskje forskjeller på det svenske og norske el-nettet???

icon_smile_question.gif
new order
QUOTE (costello1 @ 2005-08-30 11:48 )
Jeg eier Pathos selv (meget fornøyd) og undrer på om det blir noen forbedring av lyden ved å gå over til balansert drift.  MEN jeg har UJORDET kurs i mitt hus.

Men det er kanskje forskjeller på det svenske og norske el-nettet???

Om jag fattat dig rätt så undrar du om det är ljudmässiga skillnad mellan de balanserade och den vanliga obalanserade ingångarna på Pathos förstärkarna icon_smile_question.gif i sådana fall är svaret ja.Klart och tydligt.

Jag har ojordade kontakter i mitt lyssningsrum.Vet inte om det blir bättre med jordat,kanske någon annan som vet?
Strömmen ja,har vi i Sverige bättre el än Norge?Någon som vet?
Ledzepp
Lyssnade på nämnda Lector spelare i New York förra året hos
Lyric HiFi och den lät enormt analogt och levande,kan rekommendera
en lyssning!
Amadeus
QUOTE (costello1 @ 2005-08-30 11:48 )
Jeg eier Pathos selv (meget fornøyd) og undrer på om det blir noen forbedring av lyden ved å gå over til balansert drift.  MEN jeg har UJORDET kurs i mitt hus.

*

Jeg har i skrivende stund heller ikke jordet anlægget, så jeg mener sagtens man kan prøve balanceret uden at have jord.

Det skal dog også bemærkes at det vil være en mere fair test mellem rca / xlr, hvis det var to helt identiske kabler. Jeg kan blot konstatere at det balancerede kabel på nogle punkter gjorde det bedre end det ubalancere. Man skal nok passe på med at generelisere.
costello1
QUOTE (MaltheK @ 2005-09-01 17:40 )
Jeg har i skrivende stund heller ikke jordet anlægget, så jeg mener sagtens man kan prøve balanceret uden at have jord.

Det skal dog også bemærkes at det vil være en mere fair test mellem rca / xlr, hvis det var to helt identiske kabler. Jeg kan blot konstatere at det balancerede kabel på nogle punkter gjorde det bedre end det ubalancere. Man skal nok passe på med at generelisere.
*

Mottok just nu mail ifrån Pathos i Italia der dem sier at balanserad drift vil gi et dypere og bredere ljudbild. Jeg skal forsøke i nærmeste framtid...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.