Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Tweaks & Geeks
Euphonia Audioforum > Euphonia Forum > Euphonia Hififorum
fideljr
Hallo allihop
Laddar denna dokumentär om ni har möjlighet.
Dokumentär har sändts på NRK 1 och handlar om norrmän och kvinnor som gillar sina ljudanläggningar. Filmen finns här Tweaks and Geeks
Skriv en liten rad vad ni tyckte om dokumentären
Ha de
Fideljr icon_smile.gif
Bravo
icon_smile_clown.gif Vad behövs för att spela upp den då?
fideljr
Det är en wma fil som det som behövs är media player som följer med windows
krelle
Tusen tack, den har jag velat se länge.........mvh Krelle
Jan
Så den på norsk TV och har den nu på video. Mycket kul, men ochså tråkig. En av killerne mistade alt, hus, anlägg och tusindtals LP och CD'er da hans hus bräntte net! Tör inte als tänke tanken icon_smile_dead.gif
lindvall
Tack så hemskt mycket för länken. Det var en helt fantastiskt dokumentär! Så, åh, helt klockrent! Vilka fantastiska personligheter! Och vilka anläggningar! Mmm, Nagra, mmm Avantgarde(?), mmm Mark Levinson, mmm Heliumhögtalare, DIYtjejen, förstående livskamrater!
Hsivp
Härligt rolig plasma diskant. icon_smile.gif 2 st jätte tuber med gas ..hehe.. hur macho som helst.
Skulle vara roligt att få höra dom nångång.
Jorma
Trevligt inslag med trevliga människor, precis som dom flesta med äkta hifi och musikintresse är.
sampix
Varför fungerar inte filen på min dator..? jag har mediaplayer m.m icon_smile_disapprove.gif
fideljr
Har du provat med Real Player ?
Hos mig fungerar det också med RP icon_smile_tongue.gif
sampix
Nu fungerar filmen på Mediaplayer. Jag som inte hade uppdaterat denna på x antal år bara icon_smile_blush.gif
marbrink
Helt klart kul dokumentär! icon_smile_big.gif
Men man kan förstå om folk som inte är intresserade tycker vi lite smått galna! icon_smile_big.gif Jag tyckte också folket i den var galna när man ser det så här utifrån...
sampix
Intessant dokumänter. Har velat sett den länge..
Visade de "värsta" delarna till flickvännen och ;"-titta, jag har inte släpat in helium i vardagsrummet iaf". Hon tyckte jag var duktig då icon_smile_big.gif
ppp_dk
Hentede en SVCD version af hifi-delerium: http://www.netrunner.nu/~rogers/hifi/hifidelerium.mpg Har hentet den, men tilsyneladende er det kun halvdelen af udsendelsen på DR1/2. Hvem kender linken til anden halvdel eller en link med hele udsendelsen. Jeg undrede mig over at ved download forventede Win XP at filen var på 770 MB, men den blev færdig ved 368 MB!

Er der nogen som kan opklare dette mysterie?

Men desværre får man denne meddelelse nu:

Forbidden
You don't have permission to access /~rogers/hifi/hifidelerium.mpg on this server.

Hvor kan man hente en komplet udgave (den førnævnte link længere oppe i tråden virker ikke længere icon_smile_sad.gif)?
Merkurius
Jag hittar inte ens mappen på knaak även om jag söker manuellt?!?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.