Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Musik- och audiofil-skivor på High End 05
Euphonia Audioforum > Euphonia Forum > Euphonia Musikforum
Mattias
High End 05 i Sollentuna bjöd på ovanligt stort utbud av musik. Det bästa utbudet jag varit med om på hifimässa och sånt gillar ju jag icon_smile_tongue.gif

Opus3. Jan-Erik Persson i egen person fanns på entreplanet, lika trevlig och informativ som vanligt. Sålde plattor till fördelaktigt pris.
Ett par exempel

Showcase 2005 (en sampler)

Peder af Ugglas - Autumn shuffle

KKV, Kirkelig kulturverkstad fanns representerade via Golden Age. Perfekt att skaffa några godbitar man funderat på länge att skaffa. Tror dock att skivorna delvis tog slut under lördagseftermiddagen.
Litet axplock av vad man kunde frossa av:

Karin Bremnes - Svarta Björn (en audiofilklassiker)

Salomons "högsång" med Lill Lindfors och Tommy Nilsson

Katia Cardenal - Taube på spanska

Tom Russel - The man who god knows where

Mårten Design hade tagit hem ett härliga blandning av musik som fanns för försäljning. Citerar deras inlägg innan mässan:
"Försäljning av audiofilskivor och audiofilartiklar under mässan:
Ett parti direktgraverade vinylskivor, de flesta helt nya i obrutet konvolut. Flera speciella audiofilutgåvor med serienummer mm från Sheffield Lab, Crystal Clear, Direct Disc m fl. Pris från 100 kr st.

Ett parti välvårdade vinylskivor i toppskick till låga mässpriser, ur Mårten Designs specielle vinylguru Anders Lööfs egen samling.

Audiofilutgåvor, främst SACD hybrider från Telarc; Chesky, Prophone och Proprius till förmånliga priser under mässan. Flera audiofila toppnummer utlovas."

Några ur mängden

Jasques Lossier trio - Plays Bach

Vivaldi four seasons

Jazz at the Pawn Shop - här 1-2 men även volym 3 i CD-utgåva fanns tillgänglig från Proprius till bra pris.

/Mattias
Mattias
Pojkar, tror det fanns lite fler ställen att handla musik på och ni har sökert gjort klipp. Berätta gärna....

/Mattias icon_smile.gif
Timbre™
Skivorna med Jacques Loussier är några riktiga höjdare och nu finns dom alltså på SACD... icon_smile_disapprove.gif icon_smile.gif
eliot
Just dom Opus3-skivorna köpte jag och också

- som jag sedan tidigare har på 45 varvs LP.
Neon Park
Jag köpte tre st.bra skivor Peder Af Ugglas Autum Shuffle,David Munyon Seven Leaves In A Blue Bowl Of Water och Chris Jones Moonstruck/No Looking Back den sista är en dubbel-CD,har just lyssnat igenom dom och det verkar mycket lovande.Rekomenderas.
Mvh
Nitram
Jag slog till på Stockfischsläppet av sara k.´s waterfalls...
Kanske uttjatad som demoplatta, men trevlig lyssning.
eliot
Jag slog till på Stockfischsläppet  av sara k.´s waterfalls...
Kanske uttjatad som demoplatta, men trevlig lyssning.

- Jag sa till Wolfgang att hålla en till mig (vinyl naturligtvis icon_smile_wink.gif ) - men glömde bort det så det blev ingen Sara K. icon_smile_blackeye.gif

Det blir fler tillfällen icon_smile_cool.gif

Det var roligt att träffa Mattias IRL och snacka lite musik - inte bara prylar icon_smile_wink.gif
Wolfgang
Eliot: Har fortfarande ditt Ex kvar!!! Kan skicka per post och du får naturligtvis mässpriset !!

icon_smile_big.gif Wolfgang
eliot
Det låter bra icon_smile_approve.gif

Du har PM

//Eliot
Mattias
Det var en rackarns trevlig mässa icon_smile_tongue.gif
Så skojigt att jag glömde handla Stockfischskivor denna gång. På forumfikat sprang jag på eliot och vi hade en trevlig stud av musik och hifiprat icon_smile.gif
Kul att musikhandlingen fortsätter även efter mässan...

Mvh Mattias
fatpipe
För min egen del vart det följande välljuds delikatesser

Stockfish - Closer to the music

Sara K - Waterfalls

30 Years' fidelity (KKV)
Ampalang
30 Years' fidelity (KKV) är en helt underbar skiva icon_smile.gif

Hittade den på DirtyRecords för ynka 70 spänn icon_smile_big.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.