Jag går snarare åt andra hållet, dvs blir mer och mer övertygad om det digitala mediet i form av cd har en framtid i mitt system. Vinylen möjligen som komplement men inte som huvudkälla. Skälen är enkla. Jag lyssnar på modern musik inspelad digitalt och där tillför vinylen inget, snarare tvärtom genom en ytterligare elektromekanisk överföring där fel kan uppstå. Skall man överbrygga detta så handlar det om stora investeringar. Det är få vinylsystem som jag lyssnat på som håller måttet fullt ut.
Den datoriserade lagringen är jag intresserad av men fruktar att mina bristande kunskaper i ämnet datorer skulle bli ett hinder och möjligen en källa till frustration över en teknik som allt för ofta fallerar. Jag jobbar naturligtvis som alla andra med dator som arbetsverktyg, men upplever det som en befrielse att slippa på fritiden. Med undantag för detta lilla forumdeltagande.
Så vi får se vad framtiden har i sitt sköte för mig.
Calm
Den datoriserade lagringen är jag intresserad av men fruktar att mina bristande kunskaper i ämnet datorer skulle bli ett hinder och möjligen en källa till frustration över en teknik som allt för ofta fallerar. Jag jobbar naturligtvis som alla andra med dator som arbetsverktyg, men upplever det som en befrielse att slippa på fritiden. Med undantag för detta lilla forumdeltagande.
Så vi får se vad framtiden har i sitt sköte för mig.
Calm
Jeg er nok, og forblir cd mann, liker formatet og har en bra samling og cdp, det er nok kommet for å bli, vinylen vil være sekundært, har noen plater stående og liker å botanisere i bruktssjappene etter eldre vinyl, streamingen blir nok mer for pleasure only og check up, før cd kjøp, så vi er kanskje på linje alikevel
..
mvh