Har funderat en stund på att starta en tråd rörande tweaks.De finns många som tweakar sina anläggningar,och ännu mer som inte gör det och omtalar idiotin med dessa tilltag.Denna tråd rör endast den första gruppen så ifrågasättandet om produkterna får tas i någon annan tråd (och gärna forum med...

),viket det med all sannolikhet redan görs.Har vi tur kanske de länkar till denna tråden och får sig ett gott skratt....
Nä,detta är för oss förlorade själar som har någon form av produkt vi använder och kan rekommendera och gärna diskutera.
De tweaks jag har är följande.Separat dedikerad strömkabel på egen säkring.Köpte den av Jorma på lösmeter.Strömrenare från Chang Lightspeed.
Mina favorit tweaks är Rollerblocks jr som ajg använder under elektroniken.Kanske inte för att de gör någon större förbättring än de andra komponenterna utan för att jag prövat de mot andra isolatorer och de var i särklass de bästa då,men även (såklart) den dyraste lösningen.Mina hemtillverkade Tune kuddar är f.t ersatta av originalen från Michael Green.De kanske blir permanenta även de..om ägaren vill sälja vill säga.
Alla högtalar,signal och nätkablar utelämnar jag att nämna för det kan man väl säga i stort sett att det hör till standarden nu!?
Jag är i stort nöjd med min anläggning.Den funkar bra med de flesta musiksorter.Det jag ibland kan sakna är lite mer värme i ljudet ibland.En lite varmare återgivning.
Vad jag ska uppgradera här näst vet jag faktiskt inte.Kanske en ny signalkabel.Kanske en eller två shakti stenar.Shakti stenarna har debatterats livligt på några ställen så det vill jag inte göra här.Jag fick däremot möjligheten att låna en sån där sten av en bekant.Han sa bara att du kan glömma att göra A/B tester.Lägg den bara på förstärkaren eller cd-spelare och lyssna.
Och det gjorde jag.Placerade den någon dag på förstärkaren och cd-spelaren.Märkte ingen skillnad alls.
Inte förrän jag hade lämnat tillbaka shaktin och skulle lyssna på den skivan jag hade i cd-spelaren och undrade vad som hänt med ljudet.Det var något som saknades.
Jag vet inte vad jag ska tro annat än att den tillförde något bra i anläggningen.Eller tog bort någonting dåligt.
Era erfarenheter av tweaks?
mvh
/n.o