Jump to content

Søttende Mai Feiring hos Audio Concept


eliot

Recommended Posts

  • Replies 146
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Trevlig tråd och det verkar ha varit en välorganiserad träff tom broschyr/dagordning fanns. Väldans kul att få ansikte på er också förutom IHS/Eliot/Timbre är det inte många jag sett/träffat live. Var det inte en väldigt homogen grupp vad ålder beträffar!? med ett par undantag. Alltså ett gäng vuxna män som gör saker tillsammans, som Killinggänget skulle uttryckt det. :) Hade jag haft tiden så hade jag varit med.

"Lika barn leka bäst" heter det ju ... :cool:

Skulle någon, mot förmodan, känna av åldern så är det ju bara att "uppgradera" lite :D

Link to comment
Share on other sites

Detta är en box som utifrån sett har en del som talar emot sig och termen "Dynagroove" är väl inget som får hjärtat att klappa snabbare :)

Plockar man fram boxens innehåll har vi plötsligt ett tidsdokument från det glada sextiotalet.

Lite reklam, lite musikerbjudanden och ingenting är nytt under solen... :cool:

conceptmeeting073.JPG

Under kvällen figurerade även en wallet-inpackning och det är en annan historia... ;):)

Link to comment
Share on other sites

Jag tycker det är så snyggt med en inre box och på varje skivfodral står det angivet vad som finns på skivan ;)

Under kvällen figurerade även en wallet-inpackning och det är en annan historia... ;):)

Här är den - en skiva som jag länge varit på jakt efter :mm:

Aida-karajan.jpg

- jag tog med den för Peo lär gilla opera ;)

Link to comment
Share on other sites

- jag tog med den för Peo lär gilla opera ;)

Ja, ibland så.. :D

Det här är troligtvis den definitiva Aidan på skiva. Jag har inte gått igenom alla viktiga ännu men det kommer..

Låter utmärkt hur som helst, och finns även som fin-fin CD-utgåva i "The Originals"-serien till en billig peng.. Tveklös rekommendation!

Link to comment
Share on other sites

Guest Audio Concept

Efter snart 20 år i Stockholm så börjar viftande av norska flaggan kännas lite avlägset. Har egentligen aldrig varit min grej - förutom kanske vid 10 års ålder när 17. maj kändes som något stort. I grunden var det väl läsk och ballonger som då var den stora lockelsen. Man får vara tacksam för att det med åldern följer nya och intressantare intressen :-)

Att Euphoniaträffen hamnade just på norska nationaldagen var väl snarare ett sammanträffande - än planerad så vi får i sammanträffandets namn stå ut med några flaggbilder...

Hursomhelst - träffen var riktig trevlig. Både Gunnar, Likki och jag var förvånade över antalet deltagande, och vi riktar givetvis ett stort tack till Kent för hans arrangemangsiver, till Timbre för att han besvärade sig med att åka hit samt till alla trevliga deltagare som kom både från nära och fjärran.

Lyckligtvis passade det så i tiden att vi till begivenheten hade några nya intressanta produkter att visa upp som t.ex Soundsmith, Boulder och YG. Soundsmith eftersom den representerar ett bättre sätt att läsa av vinyl och frigör anläggningen från RIAA, Bouldern för utomordentlig cd-uppspelning via RAM och YG för att vara en kompromisslös direktstrålande högtalare.

Kul var också att alla verkade hitta någon av dessa produkter som personlig favorit, vilket säkert har att göra med intresset. För de med vinyl liggande varmt om hjärtat var t.ex. Soundsmith det som tilltalade mest osv. I sanningens namn så är det också så att när vinylen kommer igång så får de flesta av oss svårt att se längtande efter cd skivor att spela. Soundsmith’en är också en vinyl-sensation och jag tror inte det är att ta i att påstå, att det företaget kommer att få mycket att göra i tiden som kommer.

Vad gäller Bouldern så har den gått ett par dagar extra nu och jag tror också den internationellt kommer att bli den sensation lanseringen under CES 2008 vittnade om.

Produkterna har föredömligt kommenterats av forumets duktiga fotografer. Hifi och foto verkar gå hand i hand för många - och bra är det. Om det finns specifika frågor kring produkterna svarar jag gärna på dem.

Mvh, Audio Concept, Gunnar, Likki och Robert

ps. vår ena hund Sigge - som är både klok och snäll - förvånades också av det stora antal deltagare - så till den grad att han i inledningsfasen med kall öl och macka, och i spänd förväntan av vad som komma skulle gav avkall på all etikett och för att visa sitt eget deltagande pinkande en mindre sjö över en för honom närstående ryggsäck. Lyckligtvis var den av typen “waterproof” och i efterföljande tumult tappade vi bort vem som var ägaren till säcken. Sigge hade heller inget att tillägga - från skamvrån.

Vi gjorde vad vi kunde med trasa mm - och vi hoppas att alla kom hem torra och fina..... :-)

Link to comment
Share on other sites

Som vanligt låg mycket arbete bakom de exelenta bilderna som ni ser i denna tråd från Timbre och Eliot.

Här kommer en stilstudie i en fototeknisk diskussion mellan dessa storheter och Peo som aktivt diffusorstativ.

IMG_8274.jpg

Bilden tagen av en kringstrykande paparazzifotograf. :D

Calm

Link to comment
Share on other sites

Som vanligt låg mycket arbete bakom de exelenta bilderna som ni ser i denna tråd från Timbre och Eliot.

Här kommer en stilstudie i en fototeknisk diskussion mellan dessa storheter och Peo som aktivt diffusorstativ.

Bilden tagen av en kringstrykande paparazzifotograf. :D

Calm

kan bara bekräfta Calms iaktagelse om att det är ett hårt arbete bakom bilderna, jag är imponerad!

detta från en som lägger ner högst 5 sekunder på förarbetet innan jag tar en bild

tommy

Link to comment
Share on other sites

Faller in i kören, undertecknad har en allt i ett kamera, titta på motivet-klick-klart, kameran sköter allt själv, med resultat att kvaliteten på bilderna är mil ifrån Timbre eller Eliot. Får man förmånen att titta på när dessa herrar har fotosession så förstår man varför det blir så bra bilder.

Bakom varje kort ligger ett enormt mödosamt arbete som resulterar i dessa bilder..

Link to comment
Share on other sites

Jag hade faktiskt inte tänkt ta med kameran då jag ju visste att Timbre skulle komma men jag blev övertalad av Kent_n :)

Som vanligt låg mycket arbete bakom de exelenta bilderna som ni ser i denna tråd från Timbre och Eliot.

Här kommer en stilstudie i en fototeknisk diskussion mellan dessa storheter och Peo som aktivt diffusorstativ.

http://i204.photobucket.com/albums/bb98/Sv...es/IMG_8274.jpg

Bilden tagen av en kringstrykande paparazzifotograf. :D

Calm

- Jag försöker väl lära mig något om blixtfotografering av Timbre ;)

Link to comment
Share on other sites

Vi fick också lyssna på Boulders nya 1021 Disc Player som först läser in informationen från CD'n till två RAM buffer (den ljusa stapeln) innan den spelar upp musiken (det röda strecket) :)

ac26.jpg

Hur lång tid tar det innan man kan börja spela upp?

Alternativ, om den läser in hela skivan först, hur lång tid tar detta ?

Finns det text HD i maskinen ?

Link to comment
Share on other sites

Guest Audio Concept

Zalve,

den drar igång låten direkt och samtidigt buffrar den - snabbt i början - låten så att den ligger ca en minut före. Vad gäller låt-info så finns det in databas i spelaren. Vill man kan man ansluta den till nätet och göra en uppgradering av databasen.

1021 kan också användas direkt till slutstegen. Förstegsdelen i den är mycket fin.

Mvh, Audio Concept

Link to comment
Share on other sites

Ojojoj :o

Detta var mer intressant än jag kunnat ana.

Gillade Juhas kommentar i tråden från Japan om att det underlättar för den som hade svårt att välja träslag.

Men togs det någon närbild på finishen :?::mm:

Vi har ju arkiv att söka i :) och här fanns en bild som visar lite av ytstrukturen i infallande ljus. Anat Reference Main Modules blir Anat Reference II Studio med aktiva basar och inbyggt förstärkeri på 200W per modul.

YG012.JPG

Link to comment
Share on other sites

http://i204.photobucket.com/albums/bb98/Sv...es/IMG_8274.jpg

Bilden tagen av en kringstrykande paparazzifotograf. :D

Calm

Kan bara hålla med Zalve i Münchentråden om bisarra känslor... :D

Boulderstapeln med 1021, 1012 och 1060 passerar matchvikten 100 kg och det blir ju också en känsla om man lyfter alltihop på en gång... :) 1021 är så färsk att den än så länge endast ligger i separat pdf-dokument på hemsidan.

conceptmeeting059.JPG

Link to comment
Share on other sites

Har väntat sen c.e.s och nu vill jag VETA, hur låter det :?:

Har sedan tidigare några lyssningserfarenheter av Main Modules så förväntningarna var högt ställda och Anat Reference Studio har ju erhållit fina utmärkelser i Japan. Om man betänker att Boulderslutsteget endast hade de övre modulerna att driva så var det nog minst sagt gynnsamma förutsättningar. Har ingen erfarenhet av Boulder och vi jämförde aldrig med någon traditionell CD-spelare men jag tror inte att det behövdes. Som helhet ett frisläppt ljud med enorm fokus från de platser där jag lyssnade. Det skall låta bra helt enkelt. Period (som det brukar stå i YG-reklamen... :)).

YG%20Press008.jpg

Link to comment
Share on other sites

Så, om det jag läst i tråden stämmer är nummer 16 både IHS och Schill :?::?::D:D:D

Vem är du, vem är jag......tradidadidej OK, då måste det väl vara jag till vänster om Timbre, i blå/brun tröja :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Audio Concept

Helios,

kom in om du kan - nu har spelaren kört några dagar ..... missa den inte! :-)

Mvh, Audio Concept

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...