Jump to content

Euphoniaträff hos Kenneth Englund Audio.


Timbre™

Recommended Posts

Ibland duggar Euphoniaträffarna tätt, ibland ligger de väl utspridda över året. Fredagskvällens begivenheter hos Kenneth Englund mjukstartade på trevligast tänkbara sätt och någon brist på samtalsämnen lär inte ha förekommit runt aftonens buffébord. Sällan har så många forumsfotografer varit så aktiva i samma hifilokal och risken för dokumentationsbrist bedöms i inledningen som liten... :cool: :) Kanske finns de allra flesta kameravinklar representerade... :?::)

klippan007.JPG

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 255
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Detta lovar gott :mm:

Ingenting kan ju garanteras :) men enligt nattens uppgifter lär det förekomma en hel del bildfiler på skilda minneskort så det kan nog vara säkrast att köra i sedvanlig och stillsam Euphoniatakt.

Som en extra överraskning kunde vi dessutom förse oss med ett lämpligt vårplagg inför kommande vårpromenader... :cool: Ett trevligt minne av aftonens övningar och tack för det Peak Consult!

klippan003.JPG

Link to comment
Share on other sites

Kvällens vimmel bjöd på en stimulerande blandning av tillverkare, distributörer, forumsaktiva entusiaster och hifikonsumenter. Detta känns som ett framgångsrikt recept och förmodligen ligger Sverige långt framme (och naturligtvis då även Danmark... :D) när det gäller liknande träffar. För min del var Bergmann Audio en ny bekanskap när det gäller analog återgivning och denna danska vinylsvarv kommer vi med största säkerhet att kunna ta del av ur olika vinklar och i skilda ljus... ;)

klippan019.JPG

Link to comment
Share on other sites

Tre tillverkare visade sin produkter och förutom Bergmann Audio fanns även Vitus Audio och Peak Consult på plats. Någonstans skall man ju börja och varför inte ta tjuren vid hornen direkt... :?::) Tvåhundratjugofem kilo drake och det är ju lite exklusivt att bara slå sig ner när allt redan är finjusterat och ställt på plats. Dessa sagomonster kan bjuda på utbrott och verkningsgraden är 94 dB med en jämn impedanskurva runt 5 ohm hela vägen ner till 30 Hz.

klippan025.JPG

Link to comment
Share on other sites

Här kommer en till ...

Jag vill också sända mitt tack. Fantastiskt roligt att träffa Euphonia kollegor på detta sätt. En helt igenom lyckad tillställning som vi inte kan få för mycket av. Vår hobby är värd att delas :)

Eftersom jag knäckt mitt stativ fick jag hålla till på golvet medelst hasning med mitt lilla golvstativ. Det var en hel del att se upp till...

Mellanregister.jpg

Link to comment
Share on other sites

name='Bebop' date='2009-02-28 18:27 ' post='96080']

Även huvudstaden hade sänt ut sin spejare P-pan. En misslyckad bild kan ibland bli dramatisk. Lågorna fanns förvisso, men inte riktigt så påtagligt som bilden tycks förmedla ...

http://i106.photobucket.com/albums/m271/Ro...n/HiFi/Ppan.jpg

Oj! :o Ja, den var ju grym. Kom på att P-pan med familj stannar kvar även idag.

Snart är vi fem... :)

Link to comment
Share on other sites

Eftersom jag knäckt mitt stativ fick jag hålla till på golvet medelst hasning med mitt lilla golvstativ. Det var en hel del att se upp till...

Ormar och hifi brukar ge kabelassociationer, men denna gången var det något annat. Det fanns mycket fina prylar som lockade till dokumentation, men just denna sekvens var "tvungen att tas" :D :cool:

klippan0902_004.JPG

klippan0902_005.JPG

Som en liten kompensation; en senare bild som är mer smickrande för både fotografen och motiv:

klippan0902_006.JPG

...faktiskt lite fotogenic varning på vår gode Bebop!! ;)

Link to comment
Share on other sites

Ormar och hifi brukar ge kabelassociationer, men denna gången var det något annat. Det fanns mycket fina prylar som lockade till dokumentation, men just denna sekvens var "tvungen att tas" :D :cool:

Matrixen lovade att stå för tillställningens actionbilder :)

Hade webben förmedlat mer till våra sinnen så hade vi på dessa bilder kunnat känna de ca 500W värme som kom från vardera monoblock.

Link to comment
Share on other sites

Matrixen lovade att stå för tillställningens actionbilder :)

Hade webben förmedlat mer till våra sinnen så hade vi på dessa bilder kunnat känna de ca 500W värme som kom från vardera monoblock.

Om ni vill ha med lite värmebilder på Vitus så har jag både monoblock Sm 100 och stereovarianten SS 101 här hemma.

Jag har lagt ned bastun, nu är det istället Vitusstegen som värmer och det är god värme med gott ljud i mitt 18m2 rum.

Tackar för en himla trevlig kväll Kenneth, Euphonimedlemmar och övriga som var där.

Det ska bli fler Euphonisaammankomster i Göteborg framöver.

Varför inte en hos mig?

Mvh, Jorma

Link to comment
Share on other sites

Tackar för en himla trevlig kväll Kenneth, Euphonimedlemmar och övriga som var där.

Det ska bli fler Euphonisaammankomster i Göteborg framöver.

Varför inte en hos mig?

Har du verkligen hunnit tänka över det här... :?::D Ett lockande uppslag med en given rubrik... ;)

Link to comment
Share on other sites

Lite mer dokumentation från en early morning bird;

Frågan är om drakar är morgonpigga :?::), annars får vi kontra med Night Time Is The Right Time och söndagens musikfråga. Aretha Franklin gjorde en soulful version år 1968 på Atlantic Records i och med albumet Aretha Now. Bluesmelodin finns naturligtvis även på Stax Records och då handlar det om en familjeduett. Vilka är de två inblandade... :?: :cool:

Dragon ingår numera i gruppen "Euphonias mest väldokumenterade omvandlare" :) och jag har en bestämd känsla av att det finns mer i gömmorna.

Link to comment
Share on other sites

Vilka är de två inblandade... :?:

Jag har nog aldrig hört originalet, men Ray Charles gör en superversion med en för mig okänd fantastisk sångerska. Kan inte komma på vilket album det är som jag hört den på :black:

Musiken höll hög klass och det var Plundin som skötte kontrollerna;

DSC_2137.JPG

Link to comment
Share on other sites

Frågan är om drakar är morgonpigga :?::), annars får vi kontra med Night Time Is The Right Time och söndagens musikfråga. Aretha Franklin gjorde en soulful version år 1968 på Atlantic Records i och med albumet Aretha Now. Bluesmelodin finns naturligtvis även på Stax Records och då handlar det om en familjeduett. Vilka är de två inblandade... :?: :cool:

Rufus and Carla Thomas

/Torbjörn

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...