Jump to content

Kusthifi


Timbre™

Recommended Posts

Nja...det är nog inte så svart i verkligheten :) utan det handlar om de traditionella kabinetten i mörk persimmon.

Hvad bruger han af forstærkning udover den 2810er vi allerede har set på billederne?

Og hvad med kabler?

Undskyld. Men jeg ejer ikke tålmodighed når det gælder sådan noget hifi :blush

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 89
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jag tror bestämt det var the devil game från song for america som avlyssnades.

Däremot skulle jag gärna vilja veta vad låten med bastuban hette???

Hej alla, befinner mig nu i Detroit pa en jobbresa. Skall forsoka svara sa gott det gar.

Vill tacka Timbre, Ekman och Matrixen for en mycket trevlig lyssningstraff.

Ekman: Tuba-sparet var Dances with the big farries fran albumet SKY3 med SKY.

Mycket dynamik i den inspelningen.

Kansas: Det stammer att ett ML384 har spelet i detta rummet.

Timbre: Otroliga bilder som vanligt

Har lite tid for mej sjalv i morgon, skall ta mej till Paragon Sound and vision i Ann Arbor och kolla in lite tung Hi-Fi.

Regards/kaabe

Link to comment
Share on other sites

Motown i all ära men maxisingeln som väntade på att få snurra igång vinylsmygstarten kommer givetvis från Grandmaster Flash & the Furious Five så här blev det intensiv rap redan före eftermiddagspausen. Jag är speciellt uppmärksam på slutet när polisbilarna sladdar in och det blir rena rama Copsvideon av det hela.

- What's the problem man... :?: I´m just hanging around with Grandmaster Flash & the Furious Five.

- You are the problem, get into the car!

sailing066.JPG

Link to comment
Share on other sites

Hvad bruger han af forstærkning udover den 2810er vi allerede har set på billederne?

Försteget är ett C-2800 och längst ner har vi den matchande processorn DC-801. Allt signal- och högtalarkablage kommer från Transparent Cable vilket syns väldigt tydligt på slutstegssidan... :)

sailing075.JPG

Link to comment
Share on other sites

I din gamle trå bestod effektdelen af et Accuphase P-7000.

Hvad mon nu?

Super anlæg.

Kanske lika bra att glida över till den Burmesterdominerade delen av lyssningsrummet... :?::) Här är det biamping som gäller och det kräver ju som bekant utökat kabelinnehav. Transparent Cable har en viss förmåga att dra till sig visuell uppmärksamhet även om de just nu är ur fokus. Burmester B100 är en stabil pjäs på 128 kg som ligger väl an mot underlaget. Här finns många högteknologiska lösningar och B100 granskas lite närmare i uppackningsdramat Paketlösningar och andra lösningar. Mer Burmester i Skämt och allvar med Udo Besser från Arkenmässan 2004.

sailing107.JPG

Link to comment
Share on other sites

Transparent Reference XL SS möter Reference MM2 och nu vill jag gärna ha förslag på vad som är kopplat till vad... :?::)

Hugger till med att MM2 är kopplat mellan A-60 och de övre registren, detta är ju 50/50... :) :cool:

Link to comment
Share on other sites

Hugger till med att MM2 är kopplat mellan A-60 och de övre registren, detta är ju 50/50... :) :cool:

Accuphaseentusiaster går på känslan :) och det var naturligtvis rätt. A-60 driver det övre registret via Reference MM2 och

P-7000 tar hand om de sidoriktade basarna via Reference XL SS.

sailing099.JPG

Link to comment
Share on other sites

Det har hänt lite sen jag var där sist :mm: Det lät ju bra innan, men nuuuuu ;) riktiga låder, topp elektronik, o kablar :o

Parallellt med systemuppgraderingarna har kåbe kontinuerligt finjusterat akustiken med öronen som kompass och när Matts Odemalm från Svanå Miljöteknik dök upp var det inga större justeringar som väntade. B100 är dessutom placerade på behörigt avstånd till alla väggar så vi får be kåbe komplettera med akustik- och placeringsinfo.

sailing093.JPG

Link to comment
Share on other sites

Det var den maffigaste nätdel/motorstyrning jag sett till en vinylspelare! :o

Vet ikke helt om jeg forstå hva "maffigaste" betyr. Men, dette er powersupplyet som kommer med standardutgaven av Acutus.

Det finnes et oppgradert Reference powersupply som er på størrelse med et mindre effekttrinn. Jeg har ikke hatt anledning til å sammenligne dem direkte.

Powersupplyet kommer også med Sequel, som er en oppgradert Volvere.

Link to comment
Share on other sites

Herlig oppsett. Venter i spenning på flere bilder av akustikkbehandlingen. Virkelig lekkert.

Tar till lite arkivbilder som avslöjar vilka akustiska insatser som redan har gjorts och sedan kanske kåbe hinner berätta om justeringarna från någon hotelldator i Detroit. Frontväggens högra halva.

riaa106.JPG

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...