Jump to content

Hifiman Ananda


Recommended Posts

En helt ny modell från Hifiman som hade premiär i Munchen. Den bygger visuellt på Edition X fast med nya huvudbandet från Sundara. Dock så är den rätt mycket uppdaterad med en ännu tunnare / lättare bärar-folie och ljudmässigt så tyckte jag den lät klart friare i toppen och med klart mer kraft i de lägre registren. Priset ska ligga på 1000 Euro med 20% moms så i Sverige kommer den nog att ligga kring 12 000kr när den kommer in senare i sommar. Tror den kan bli intressant på marknaden för en större publik. 

 

8 Hz - 50 kHz

25 Ohm

103 dB känslighet

399 gram vikt. 

Link to comment
Share on other sites

Då känns den nya lillebror desto mer intressant! För 40 000 kr får man mycket mera lur för pengarna. Vi lyssnade på den i Munchen och kan inte säga annat än att detta är riktigt bra. En representant från Hifiman menade att i jämförelse med tex STAX lurar så har denna lur mycket mera dynamik och kraft i basen. Och efter lyssning så tror jag på honom... Förstärkaren på bilden går att köpa till löst för 50 000kr eller i paket med luren för 80 000kr tillsammans. Kanske jag kan få hem ett par för demo till mässan i höst i Göteborg? 

 

9981632.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Denna iESL PRO innehåller en del elektronik men huvudsakligen så innehåller den två stora och handlindade permalloy signaltransformatorer för att anpassa spänningar och signalnivå till elektrostat-lurar. Fungerar även utmärkt med STAX och King Sounds motsvarande lurar. Går även att koppla samman med PRO iCAN och låta den driva för bästa tänkbara ljud alla olika lurar. Pris 19500kr

Link to comment
Share on other sites

En mycket bra test av Mats Meyer-Lie! Äntligen en lur från Hifiman som han kan rekommendera förbehållslöst (eller nästan... För de måste ännu drivas av en bra förstärkare för att låta bra) Och om jag minns rätt så är det samma typ av membran (plastfolie) som sitter i även nya Ananda fast där får de en högre känslighet tack vare dubbla och starkare magneter. Kul när en tillverkare pressar gränserna för vad som alls går att göra och dessutom får fram så rimliga priser att de går att köpa! 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...