Jump to content

Euphonias integritetspolicy


calle_jr

Recommended Posts


Som Ständig Admin (hur löst sitter man där?) är jag utsedd att informera om vår integritetspolicy, som även innefattar nya regler för hantering av personuppgifter enligt EU's dataskyddsförordning (GDPR).

 

- Integritetspolicyn återfinns här -

 

Vi ber om ursäkt att det är mycket text, men har försökt göra texten informativ enligt syftet i lagstiftningen som vi lyder under och svar på frågor som vi måste ha på plats senast 2018-05-25.

 

Frågor och synpunkter kan tas i denna tråd, via PM, e-post eller telefon.

 

//Admin

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

 

Den här uppdateringen av personuppgiftslagen blev en rejäl vårstädning.

Mejlboxen är proppfull av företagsmejl som förklarar hur de bär sig åt med mina personuppgifter.

Bara på bokstaven C har jag fått förklaringar från Cementa, CDON, Com Hem och Carlson Wagonlit.

Stadsbiblioteket i Växjö informerade också och de passade på att skicka med alla sina låntagares e-postadresser :65:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

 

Publicering av bilder berör många medlemmar.

Bilder inkl film ses som personuppgifter och vi har nu kompletterat policyn med hur vi kommit fram till hur publicering av bilder bör hanteras.

 

- Publicering av bilder på Euphonia -

 

Jag har ännu inte funnit ut om ljudupptagning är en personuppgift, och jag har en skäggig, småfet kompis i 50-årsåldern som brukar sjunga I Am A Woman In Love i falsett. Jag ska passa på att spela in honom innan det blir förbjudet.

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...