Jump to content

En frågesport som jag snott från Facebook


new order

Recommended Posts

On 2018-04-28 at 13:36, new order said:

Radiohead.okcomputer.albumart.jpg

In no particular order - 10 all-time favourite albums that really made an impact and are still on your rotation list.

Post the cover, no explanation. Nominate a new person each day to do the same.

Day 1/10 I nominate: @calle_jr

 

 

Jag kanske är dålig på engelska men skall man inte posta 10 album per person?

 

 

Här kommer ett cover då. 

 

U2-Joshua-Tree-Album-Cover-hero-clean.jpg.acfe39cec0cd5892c649832723439939.jpg

 

 

Nominerar @bigblue

Edited by Apexorca
Link to comment
Share on other sites

Jag tolkade det som ett album per dygn, men inser att man avsåg 10st. Varför inte låta det fortsätta som det nu börjat? Det behöver ju inte vare sig ta slut vid 10 album eller vara någon brådis. 

Jag har ligger ju redan tre album efter.... ;)

 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, AlfaGTV said:

Jag tolkade det som ett album per dygn, men inser att man avsåg 10st. Varför inte låta det fortsätta som det nu börjat? Det behöver ju inte vare sig ta slut vid 10 album eller vara någon brådis. 

Jag har ligger ju redan tre album efter.... ;)

 

Sant. Vi låter det flöda på bara.

Link to comment
Share on other sites

Schysst att peta in ett mellanspel! Jag tyckte det var lite torrt att bara posta ett omslag dessutom, för mig fpr ni gärna skriva något om albumet och varför ni upplever det som att albumet förändrat er musikuppfattning.

Gillade förresten ditt McDonald & Giles-album tidigare. Bitvis riktigt bra för mina gamla proggöron! ;)

 

@bigblue nominerade för övrigt @JoL tidigare så det är väl hans tur antar jag?

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, AlfaGTV said:

för mig fpr ni gärna skriva något om albumet och varför ni upplever det som att albumet förändrat er musikuppfattning.

Ja, men...

On 2018-04-28 at 13:36, new order said:

Post the cover, no explanation

 

Tror också det är JoL, eller så väntar vi på att n.o. ska posta 9 album till och sedan jag 8 till, och sedan... :D

 

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, calle_jr said:

Ja, men...

 

Tror också det är JoL, eller så väntar vi på att n.o. ska posta 9 album till och sedan jag 8 till, och sedan... :D

 

 

Haha. Nä. Låt anarkin ta över och så postar vi. Men kanske max 10 rekommendationer per pers? Och utnämn nya personer när  ni postar er.

Link to comment
Share on other sites

 

Utan bestämd ordning - 10 genom tidernas favorit album som verkligen gjort ett intryck, och fortfarande finns på din spellista.

Posta omslaget, utan förklaring. Nominera en ny person varje dag att göra detsamma.

Dag 2/10 I nominat: @P-pan

Link to comment
Share on other sites

Puh... det finns ju så många och inom olika genrer. Men en platta som återkommer rätt ofta ändå är Frank Zappas storbandsplatta som kom 1972, alltså för 46 år sedan och som jag fortfarande tycker är sprudlande färskvara. Den innehåller en skvätt influenser från flera håll som Zappa gör till sin alldeles egna stil.

 

Grand Wazoo.jpg

 

Hör här https://youtu.be/SCULP6neQhE

 

Jag nominerar @MatsT

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Bebop said:

Puh... det finns ju så många och inom olika genrer. Men en platta som återkommer rätt ofta ändå är Frank Zappas storbandsplatta som kom 1972, alltså för 46 år sedan och som jag fortfarande tycker är sprudlande färskvara. Den innehåller en skvätt influenser från flera håll som Zappa gör till sin alldeles egna stil.

 

Grand Wazoo.jpg

 

Hör här https://youtu.be/SCULP6neQhE

 

Jag nominerar @MatsT

 

Den har jag och den är grymt bra.

Link to comment
Share on other sites

LDD60834.jpg.f0e12fa7d308e630a6d67c7481472d8e.jpg

 

Med detta album gick jag från att tycka mycket om bandet till att bli fast. Det gjorde att det blev min tonårs viktigaste samtida musik vid sidan av ffa en del äldre musik, Detta är nog det album jag återkommer mest till av de tidiga Depeche Mode. Det är mörkare, tyngre och inte så gulligt som några tidigare är som är riktigt bra och unikt också men detta är en nivå till upp tycker jag

Har kört detta album en del det sista nu. 

 

3/10

Link to comment
Share on other sites

Emerson, Lake & Palmer - 'Pictures at an Expedition' landar fortfarande då och då på skivspelaren och är en fin representant för musik i gränslandet till klassisk musik. Det är ju faktiskt rent av klassisk musik men i lite rockigare format. Jag såg den här konserten på SVT (1971?) och kort därefter inhandlades skivan. Numera spelar jag även de rent klassiska uppsättningarna av Mussorgsky's 'Tavlor på en utställning' en hel del.

 

220px-PicturesatanExhibitionLP.jpg

 

 

Jag nominerar @plundin™

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...