Jump to content

High End Mässan 2018 Stockholm


JWE

Recommended Posts

7 hours ago, JWE said:

17-18 Februari 

Mer info på: http://highendmassan.se/

Vilka här ska dit?
Vad kommer utställare ställa ut med?
Vad får man inte missa?

Hjälp en purfärsking! :D

Den får man inte missa! Årets event i Stockholm med tre olika lokaler fyllda med hifi. Nästan alla är där. Vill man få en uppfattning om innehållet titta på de reportage som jag och P-Pan brukar lägga ut. Trevligt att träffa andra nördar också!:D:)

 

Calm

Link to comment
Share on other sites

Vi kommer självklart att vara på plats även i år med samma rum (Fogelström) hos Lundqvist och Lindqvist uppe på Klarabergsviadukten 90.

 

Vad vi kommer att presentera och vilka tillverkare ni kommer att få träffa är delvis klart. Vertere kommer att visa upp sin referensrigg på vinylsidan, där man även kommer att ta med sig en del egna, unika pressningar. Det kommer med all sannolikhet att bli både intressant och underhållande. Scott och Isabel hos CAD (Computer Audio Design) kommer att ta med sig sina digitala källor liksom sina jordprodukter. På elektronik- och högtalarsidan så överväger vi just nu alternativ.

 

Vi ses!

 

/ Marcus med vänner

Edited by Perfect sense
Link to comment
Share on other sites

39 minutes ago, Perfect sense said:

Vi kommer självklart att vara på plats även i år med samma rum (Fogelström) hos Lundqvist och Lindqvist uppe på Klarabergsviadukten 90.

 

Vad vi kommer att presentera och vilka tillverkare ni kommer att få träffa är delvis klart. Vertere kommer att visa upp sin referensrigg på vinylsidan, där man även kommer att ta med sig en del egna, unika pressningar. Det kommer med all sannolikhet att bli både intressant och underhållande. Scott och Isabel hos CAD (Computer Audio Design) kommer att ta med sig sina digitala källor liksom sina jordprodukter. På elektronik- och högtalarsidan så överväger vi just nu alternativ.

 

Vi ses!

 

/ Marcus med vänner

Antar att Touraj dyker upp för han är Vertere. Var på en demo hos HiFi Art med honom och hörde honom även på alternativmässan i München för några år sedan. Intressant kille med mycket passion för musik och musikreproduktion. Coola spelare med innovativa lösningar. 

 

Calm

Link to comment
Share on other sites

On 2018-01-04 at 00:05, JWE said:

Vilka här ska dit?

 

Ett givet besök! Jag har alltid besökt mässan på lördagen, men det brukar visst låta bättre på söndagen när systemen har "satt sig lite", så det får väl bli mitt tips då - att ta favoritrummen då :)

Edited by Taxmannen
Link to comment
Share on other sites

Varför begränsa sig till en dag, kör båda vet jag?! Finns tillräckligt att se och höra för två dagars övning. Tar med sambon på lördagen och sonen på söndagen. Dessemellan middag på lördagskvällen med hifigänget. Lördag scanna av nyheter och se vilka rum som är värda att återbesöka och lyssna på intrimmade och uppvärmda rum på söndagen. Kanske köpa lite prylar till bra priser på söndagen så slipper utställarna att släpa hem grejorna igen? :thumbsup: Glöm inte de intressanta föredragen heller. Små guldkorn väl värda att avsätta tid på.

 

Calm

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
13 hours ago, Akkelis Audio said:

Akkelis_hem_2018.jpg

Låter intressant om ni kan få till det i ett större rum! :mm::thumbsup:

Glömmer aldrig dansken som ställde ut på Opalen för en massa år sedan med ett system med Avantgarde i ett av de större rummen på övervåningen. Han spelade en special-vinylupplaga av Patricia Barber som var det bästa jag hört i den vägen. Fantasiskt!

Ser fram emot en lyssning!

 

Calm

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, calm said:

Låter intressant om ni kan få till det i ett större rum! :mm::thumbsup:

Glömmer aldrig dansken som ställde ut på Opalen för en massa år sedan med ett system med Avantgarde i ett av de större rummen på övervåningen. Han spelade en special-vinylupplaga av Patricia Barber som var det bästa jag hört i den vägen. Fantasiskt!

Ser fram emot en lyssning!

 

Calm

Fick reda på att det är Avantgarde själva som kommer på inbjudan av Audio Concept. De kommer att dema i föreläsningssalen på L&L och då finns nog alla förutsättningar till en intressant stund med både musik och teknik i fokus. Skall bli intressant oavsett och detta måste jag naturligtvis höra.

Calm

Link to comment
Share on other sites

MBL och Magnepan är väl lite kul om dom visas men även Bladelius QRS och Sonus Faber..Martin Logan osv...Synd att inte DLS fortsatte med sitt senare golvhögtalar-experiment..Den fanns ju men den gick i graven..Jag kontaktade DLS om att få köpa den men då skulle den inte tillverkas så där gick jag bet...Men det tycker jag att dom kan ta upp igen..Tror den hette M80 eller något sådant...Nåja.. den får jag väl fortsätta drömma om...:dead:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Utfärdar ett tack till alla utställare som trevligt svarar på frågor, dumma och annorstädes! Hade en trivsam förmiddag på Lindkvist & Lundkvist och fler mycket trevliga ljudupplevelser.

Det ÄR skoj att gå på Hifi-mässa! :)

 

En av de coolaste upplevelserna hittills är iaf stora Avantgarde! Lite Todd Terje väckte publiken!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...