Jump to content

Chester Bennington är död!


Apexorca

Recommended Posts

Chester var en av två sångare i Linkin Park.  

Hade en unik prestanda i sin röst. Kunde lägga sin röst med distade elgitarrer så att de flöt ihop till accord där det nästan inte gick att skilja röst från elgitarr. Han kunde också släppa sin "distade" röst och "skrika" i falsette så vackert att man får gåshud och blir sedan melodisk ren och känslig. Grymt driv i sin sång och grym känsla föra att ligga rätt i den musikaliska helheten. För mig var han en av de stora anledningarna till deras storhet. 

Undrar hur de kan hantera hans frånfälle. 

Jag har följt dem och fastnat för nästan allt de gjort sedan början. För mig leder de överlägset den genren som har sin grund i hårdrocken men är mer varierad och mixar mellen flera genrer sömnlöst till och med i samma låtar och partier. 

 

Verkligen tråkigt.

 

Link to comment
Share on other sites

Tråkigt att höra. Jag lyssnade en del på Linkin Park i början av 2000 talet då på den tiden när dom hade en del stora hits. Bland annat Crawling. Ja, det är bara att hålla med, hans röst var unik...Undra bara varför han dog?? Cancer kanske... Ska nog Googla lite tror jag.

R.I.P.

Link to comment
Share on other sites

Chester blev sexuellt utnyttjad som barn missbrukade i tidig tonår men tog sig ur detta. Så han hade en del i bagaget. Hans pappa var polis och ironiskt nog arbetat mot just detta.  Drogar och alkohol missbruk tog fart igen och han blev deprimerad när en kompis dog i våras. Så han hängde sig. 

Vila i frid.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...