Jump to content

Ljudbilder från Umeå


jaxho

Recommended Posts

Tänkte visa några bilder från Radiocentralen i Umeå. Demo torsdag och fredag 16-17 mars 2017.

Börjar med Jocke från Septon (tv) och Magnus från Rc.http://DSC00344_zps869vyunz.jpg

Högtalarna är alltså dom nya Sonus faber i hommage tradition-serien, i detta fallet stativaren Guarneri och golvaren Serafino. Finns också en större golvare, Amati.

DSC00325_zps3nqsmbyy.jpg

DSC00320_zpsi2fitdb2.jpg

DSC00328_zpsvw3ittes.jpg

DSC00327_zpschnks3nd.jpg

DSC00330_zps6f6f63o8.jpg

 

Mycket vacker finish men svåra att fota. Blanka som javetintevad!

Vi ser också en trippel från audio research. Överst tronar slutsteget VT 80, 2 x 75 W med två par KT 120 rör, sedan försteget LS 28 och under är det DAC 9.

90 K per styck ca.

Vad jag förstod så var audio research relativt nytt hos Septon.

DSC00336_zpsv4yovhri.jpg

DSC00332_zps2rtrbvlu.jpg

DSC00326_zps9tikrbyi.jpg

 

Musiken kom från dator och skivspelare från Avid tog hand om dom runda, svarta.

DSC00335_zpsbyc4yiao.jpg

DSC00334_zpsv1xzi5nf.jpg

Detta kan vara en Avid Sequel med en Origin Live arm och en Nagoka PU.

Tyvärr blev det nåt med motorn till spelaren så den fick vila på fredag, bra då att det fanns en till Avid, en Diva ll SP med lika utrustning.

DSC00323_zpsqspkunku.jpg

DSC00319_zpsjop4zzzg.jpg

Torsdagen så spelade den med Wadia Intuition 01 och stativarna som matades även digitalt via dator.

Elkablaget sköttes via Purist Audio Design och Furutech.

DSC00337_zps7w9i4nwz.jpg

Högtalarkabel var Polska Albedo Monolith (gråa, flata tv om Furutech-dosan, en för plus och en för minus).

 

Jamenhurlääätedå!?

Torsdag. Ärligt talat, sådär! Wadia med Guarneri, nja. Burkigt och lite instängt. AR med Serafino bättre men...

Fredag var det AR på båda och nu släppte det mer. Mer medryckande och live. Det var ganska stor skillnad beroende på vilka låta som spelades, en del (ffa akustisk gitarr, fiol od)

var enormt bra, tycker jag. Kan det vara så att Sf behöver lite mer effekt i förstärkaren för att blomma ut ordentligt?

 

Vänligen Jaxho

 

 

Edited by jaxho
Får det inte att funka
Link to comment
Share on other sites

Kul läsning. Håller med om att SF behöver mycket kraft för att blomma ut. Själv erbjuder jag 600 W  till mina Amati Futura. 

Har du koll på vad för kablage man kör med?

Edited by bigblue
Ser att fler bilder och text tillkommit som svarar på min fråga.
Link to comment
Share on other sites

Hej Jaxho,

Du har fel länk till dina bilder (utom den första). Om jag inte minns fel, så kan man inte kopiera länken från t ex en läsplatta. Man måste köra via en laptop/pc. Om du går tillbaka till Photobucket och tar upp bilden jag visar nedan, så skall du gå ut i den rutan det står Direct som jag ringat in i röd cirkel. Det är den länk du skall kopiera och klistra in på sidan. Då skall det funka. Det är så jag laddade upp bilden nedan.

//Bebop

XL.jpg

 

Link to comment
Share on other sites

Elkablarna var PAD limited edition till Furutech-lådan och Aquila sedan. På fredag kväll off-hour så var vi några som även provade Neptune istället för Aquilan och det var ett bra lyft.

 

Rundar av med några bilder. Det demades ju faktiskt också Elac tillsammans med Wadia i en annan del i butiken. Lyssnade dock inte på dom.

DSC00342_zpsfg5owzui.jpg

Ett par stoora Monitor Audio PL 500 ll.

DSC00341_zps2crdnijv.jpg

Lite övrigt.

DSC00339_zpsbxexz9ys.jpg

DSC00338_zpspdicdlrn.jpg

Det var allt jag hade. Tack Stig, Bengt, Peter, Magnus och Tommy från Radiocentralen och Jocke från Septon för en trevlig upplevelse.

Vänligen Jaxho

 

 

Edited by jaxho
namnbyte
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...