Jump to content

Peak Consult En resa till Danmark


A/Wing.

Recommended Posts

Jag ordnade en resa till Danmark och ett besök hos Peak Consult för ett par år sedan och som jag tyckte va ganska lyckat.

Tänkte försöka göra en repris på den resan fast med nya objekt att avlyssna. Per har lite nya modeller som kan va intressant att höra på

Och nya interna  lösningar i högtalarna och som jag och Kenneth har varit och lyssnat på.

Tycker att det var så stora förbättringar på ljudet att  det kunde va värt en resa:)

Resan kräver en övernattning för att det ska fungera  så det är tänkt att det blir fred. till lörd.

Tidsmässigt blir det 17-18 mars hoppas det kan passa.

Så här kommer det att se ut när vi kommer dit.

n09vXg4.jpg

Cabels: Purist Audio

CD: Chord MKII

Pre: Chord 5000 Ref.

Amp. B.A.T. VK 655SE

Speakers. Typhoeus Legend

 

Edited by A/Wing.
Link to comment
Share on other sites

Om det skulle funka bättre tidsmässigt så kan vi lägga besöket den 10 mars i stället.

Upplägget blir som följande åker i väg tidigt fredag morgon  kan tänka mig att vi är där vid 14 tiden.

Då blir det en obligatorisk Dansk öl:thumbsup: och besök i fabriken för att titta på dom olika modellerna

Då har vi hela eftermiddagen o kvällen på oss  för lyssning o mingel. Dessutom brukar  Per Kristoffersen boka hotellrum åt oss för övernattningen.

Lördagen vaknar vi på hotellrummet en god hotellfrukost för att sedan bege oss hemåt igen.

Glömde skriva var det låg det är Middelfart och Fyn som gäller.

Edited by A/Wing.
Link to comment
Share on other sites

Ta väldigt många snygga bilder från det gamla prototyp lagret och från såg-klingan osv.. Jag vill se mina gamla Incognito X Bookshelf som aldrig blev av att jag köpte...Mina skulle vara i det senare förbjudna träslaget Rosewood då det var ett Regnskogs material så inte så konstigt att dom gav upp det :)

Link to comment
Share on other sites

Jag överväger att ställa in resan till PeakConsult om jag inte får några till att hänga med.

Det är lite synd.

 jag vet att Per har fått till en riktig bra högtalare nu och

som borde avlyssnas det här är högtalare som inte hamnar i Sverige utan på andra kontinenter 

på grund av priset det finns ingen marknad här dom är för dyra. 

Men likväl så är det en möjlighet att få lyssna på något när man inte har sparat på krutet 

det tycker jag i alla fall är kul 

Hoppas på några till :63:

Link to comment
Share on other sites

Jag ställer in resan till Peak och så kan vi kanske planera in en resa till hösten i stället 

och va ute i god tid så folk kan planera i sin kalender. 

Kom gärna med förslag på ett datum så tar vi det som funkar bäst. 

Om det finns ett intresse vilsäga. 

MVH 

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...
Jag har fått lite frågor från
forumsmedlemmar om jag kan försöka ordna en resa till Danmark och Peak consult igen
och i samråd med Per Kristoffersen på Peak  som tyckte det skulle va roligt om vi blev ett gäng som kommer över
så jag ställer frågan här på forumet finns det ett intresse?
Tänkt datum någon gång i februari.Det får ju bli en helgresa kom gärna med förslag på exakt datum som passar er
så får vi se var vi landar
Hoppas det kan bli ett gott gäng
Detta är vad som kommer att spelas på i så fall
 
Cd: CD MK I : Chord
Pre-Amp: BAT  VK53-SE
Amps: Audia Flight Strumento no. 8
 
Cables: 
 
Interconnects: Purist Audio 25’th,
Speaker cabels: Purist 25’th bi-wire
 
Purist conditioner on top.

 

                                                     THE TYPHEOUS LEGEND

5a1d92902120b_Peakconsult.jpg.c4b639be22e581ad6cc7f7b93d66a4ce.jpg

Edited by A/Wing.
Link to comment
Share on other sites

Har funderat på resan lite om det skulle vara någon som kommer lite långväga så kan jag 

ordna övernattning här hemma hos mig innan vi sticker över till Danmark Lördag morgon

Tre personer fixar sig i så fall.Så kan vi ta lite lyssning hemma hos mig på fredagskvällen 

Vi brukar dyka upp hos PeakConsult någonstans mellan 1-3 på eftermiddagen sen blir det lite genomgång 

och rundvandring i tillverkningen. 

Därefter blir det lysnning och Danskt öl fram till småtimmarna om så önskas 

Ett bra hotell brukar Per boka in oss på med frukost till vettiga priser.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Taxmannen said:

Det låter generöst och som en trevlig kombo som jag troligen kommer att nappa på! :)

 

26 minutes ago, calm said:

Låter mycket lockande! Men måste fundera lite.:)

 

Calm

 

Va kul i så fall ni är hjärtligt:thumbsup: välkomna fundera på det.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Med tanke på Stockholms-mässan att den delvis upptar en hel del fokus och tid så har jag bestämt att flytta 

resan till Peak Consult till den 10 mars då jag har fått ihop ett litet gäng från GBG.

Så den som är intresserad att följa med hoppa gärna med på tåget.

Nu var ju det några som var intresserade på att åka med i februari och som nu bokas om hoppas det inte ställer till det

och att ni kan åka med ändå det var ju Calle.jr Taxmannen Calm  cc61231

Och dom som kom långväga kan få gör en övernattning hos mig med en lyssningskväll här hemma 3 st. klarar jag av.

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, A/Wing. said:

Med tanke på Stockholms-mässan att den delvis upptar en hel del fokus och tid så har jag bestämt att flytta 

resan till Peak Consult till den 10 mars då jag har fått ihop ett litet gäng från GBG.

Så den som är intresserad att följa med hoppa gärna med på tåget.

Nu var ju det några som var intresserade på att åka med i februari och som nu bokas om hoppas det inte ställer till det

och att ni kan åka med ändå det var ju Calle.jr Taxmannen Calm  cc61231

Och dom som kom långväga kan få gör en övernattning hos mig med en lyssningskväll här hemma 3 st. klarar jag av.

Jag måste dessvärre ställa in mitt eget deltagande eftersom det nu kolliderar med min universitetskurs, vars schema inte var känt när jag anmälde intresse. Behöver tiden inför tentan tyvärr. Hade verkligen sett fram emot detta, men sorry.:( Det tycks gå troll i mitt besök hos dig som jag också hade sett som en höjdpunkt.

 

 

Calm

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...